ارسال دومین محموله یاری های پزشکی روسیه به چین

به گزارش مجله سرگرمی، سفیر چین در مسکو از اعزام یک هواپیمای نظامی روسی با محموله 23 تنی از یاری های پزشکی به این کشور خبر داده و آمادگی پکن برای اشتراک تجارب خود برای مقابله با ویروس کرونا به کشورهای دوست را تأکید کرد.

ارسال دومین محموله یاری های پزشکی روسیه به چین

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژانگ هانوی سفیر جمهوری خلق چین در مسکو در مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، اعلام نمود که در اوج اپیدمی ویروس کرونا در چین ، دولت روسیه یک هواپیمای نظامی با محموله ای 23 تنی از یاری های بشردوستانه به این کشور اعزام نموده است.

به گفته وی ، این محموله شامل ماسک های پزشکی ، دستکش طبی ، عینک و لباس های محافظ به حجم کلی حدود 2 میلیون و 227 هزار بسته است.

سفیر چین اضافه نمود: یاری های پزشکی روسیه در مبارزه علیه اپیدمی COVID-19 به چین صمیمانه، به موقع و جامع بود. قبل از هر چیز ، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین یک تلگراف ابراز همدردی برای رئیس جمهوری شی جین پینگ ارسال کرد و به طور مکرر حمایت مسکو از مقامات پکن در این شرایط سخت را اعلام نمود.

ژانگ هانوی یادآور شد که پکن از حمایت و یاری روسیه و سایر کشورهای دوست که شامل اکثریت جامعه دنیای می گردد به مردم چین در مبارزه با بیماری فراگیر عفونت ویروس کرونا قدردانی می نماید.

آمادگی چین برای اشتراک تجربه خود در جلوگیری از گسترش کرونا

وی همچنین گفت که طرف چینی اقدامات در نظر گرفته شده توسط دولت فدراسیون روسیه برای مقابله با گسترش بیماری کرونا، از جمله محدودیت ورود گردشگران چینی را به خوبی درک می کند و امیدوار است تا این مسئله مطابق با روح دوستی ناگسستنی بین چین و روسیه و سطح مناسب روابط دو جانبه باشد.

ژانگ هانوی تأکید کرد، همزمان با مبارزه مشترک علیه بیماری فراگیر کرونا ، هر دو طرف باید به یکدیگر نزدیک شده و پتانسیل و مزایای همکاری دوجانبه را در نظر گرفته و براساس اصل منافع متقابل ، سطح همکاری های تجاری خود را افزایش دهند.

وی اضافه نمود، دولت چین داوطلبانه تجربه خود در حوزه های بالینی و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا را با کشورهای دوست خود، از جمله روسیه، به اشتراک می گذارد.

تأثیر گسترش بیماری ویروس کرونا بر اقتصاد چین کوتاه مدت است

این دیپلمات تأثیر اپیدمی COVID-19 بر اقتصاد چین را موقت دانسته و یادآور شد، هرچند این اتفاق ضربه اجتناب ناپذیری به جامعه مالی وارد خواهد نمود. ولی شرایط اصلی برای بهبود بلند مدت مالی تغییر ننموده و تأثیر این بیماری همه گیر کوتاه مدت است و به طور کلی قابل تنظیم است.

وی تأکید کرد که اقتصاد چین از ثبات ، پایداری بالا ، توان بالقوه بالا و قابلیت مانور عالی برخوردار است.

سفیر چین اضافه نمود: به عنوان مثال ، اگرچه این بیماری همه گیر تأثیر شدیدی در صنعت گردشگری، هتلداری و پذیرایی کشور داشته ، ولی در توسعه صنایع دیگر از جمله فروش آنلاین ، خدمات پزشکی آنلاین ، بازی های آنلاین ، تحویل سریع محصولات به منازل نقش داشته است. بطور کلی نوسانات واردات و صادرات تحت تأثیر عوامل اپیدمیک ، اجتناب ناپذیر بوده ولی این مسئله موقت است.

وی تأکید کرد، چین که پیوند بسیار مهمی در فرایند فراوری و زنجیره تأمین کالا در سراسر دنیا دارد ، در حال حاضر اقدامات بسیاری را برای حمایت از ثبات مالی و بهبود اوضاع انجام داده و امیدوار است که بتواند بزودی بر مسائل کنونی غلبه یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 898

به "ارسال دومین محموله یاری های پزشکی روسیه به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال دومین محموله یاری های پزشکی روسیه به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید