سازمان همکاری اسلامی: شورای اروپا به بحران مراکش-اسپانیا دامن نزند

به گزارش مجله سرگرمی، سازمان همکاری اسلامی از مجلس اروپا خواست در بحران مراکش-اسپانیا نقش مثبتی ایفا نموده و از دامن زدن به آن اجتناب کند.

سازمان همکاری اسلامی: شورای اروپا به بحران مراکش-اسپانیا دامن نزند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پس از آنکه مجلس اروپا در بیانیه خود مراکش را به استفاده از پرونده بچه ها علیه اسپانیا متهم کرد، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی (شامل 57 کشور) در بیانیه ای از این مجلس خواست در بحران مراکش-اسپانیا نقش مثبتی ایفا نموده و از دامن زدن به آن اجتناب کند.

مجلس اروپا پنج شنبه در بیانیه ای مراکش را به استفاده از پرونده بچه ها در بحران مهاجرت شهر سبته محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی از مجلس اروپا خواست کوشش کند گفتگوی منطقی را به شکلی در اولویت قرار دهد که منافع دو طرف بحران به وسیله این مذاکره دو جانبه و رعایت اصول همسایگی تضمین گردد.

این سازمان ضمن اعلام حمایت کامل خود از مراکش تاکید نمود: رباط به سیاست های سازنده خود برای جلوگیری از مهاجرت های بی رویه و قاچاق انسان پایبند است.

روابط مادرید و رباط پس از آن دچار بحران شد که اسپانیا در اواخر آوریل گذشته میزبان ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو بود.

در ادامه با مهاجرت حدود 8000 مهاجر غیرنظامی در روزهای 17 تا 20 مه گذشته به شهر سبته واقع در شمالی ترین نقطه مراکش که تحت حاکمیت اسپانیا است، بحران میان دو طرف شدیدتر شد.

در پی تنش ها میان دو کشور در شهر سبته، وزیر دفاع اسپانیا ماه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مراکش را به اخاذی از کشورش و سوءاستفاده از بچه ها متهم کرد، اتهامی که از سوی رباط رد شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1706

به "سازمان همکاری اسلامی: شورای اروپا به بحران مراکش-اسپانیا دامن نزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان همکاری اسلامی: شورای اروپا به بحران مراکش-اسپانیا دامن نزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید