راه اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه امام(ره) در آینده نزدیک

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - معاون مالی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از راه اندازی پروژه تاکسی هوایی (ایرتاکسی) در این فرودگاه با سرمایه گذاری 110 میلیارد تومانی و ظرفیت جابجایی 59 مسافر اطلاع داد.

راه اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه امام(ره) در آینده نزدیک

به گزارش شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، سجاد کمالی پور اضافه نمود: در شرایط کنونی مالی در دنیا، ورود به بازارهای جدید احتیاج همه کسب وکارهای کوچک و عظیم است.

وی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و تاثیر 10 ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی، گفت: تاکسی هوایی یا ایرتاکسی از جمله این بازارهاست که باید به سرعت برای توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

معاون امور مالی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره اقدامات صورت گرفته برای توسعه این صنعت در شهر فرودگاهی، بیان داشت: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت 6 هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال های موجود کلید خورده است.

وی درخصوص مزایای استفاده از تاکسی هوایی، اظهار داشت: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه جویی در زمان و هزینه، احتیاجهای بخش های مختلف را پوشش می دهد و همچنین سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به همه مناطق کشور و منطقه، از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.

عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره سرمایه و اعتبار پروژه و مجری آن، اضافه نمود: این پروژه با سرمایه گذاری یک شرکت هواپیمایی به ارزش یک هزار و 100 میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب به منظور پاسخ گویی به احتیاجهای ایرتاکسی شکل گرفت.

وی گفت: اکنون فعالیت های مربوط به طراحی و مهندسی طرح، در حال اجرا و تکمیل بوده و به زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره برداری از این پروژه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شروع می گردد.

کمالی پور ادامه داد: با توسعه ناوگان ایرتاکسی توسط شرکت هواپیمایی مذکور، دو فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت 50 نفر و یک فروند چلنجر 604 با ظرفیت 9 نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به چهار فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1408

به "راه اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه امام(ره) در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی تاکسی هوایی در فرودگاه امام(ره) در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید