دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شیراز خواستار اصلاح لایحه بودجه شدند

به گزارش مجله سرگرمی، مجمع دانشجویان آرمان دانشگاه شیراز در نامه ای بیان نمود: ما دانشجویان عدالت خواه با توجه به تصویب لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق، خواستار اصلاح حداکثری بودجه فاجعه بار، در مجلس انقلابی هستیم.

دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شیراز خواستار اصلاح لایحه بودجه شدند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مجمع دانشجویان آرمان دانشگاه شیراز در نامه ای به نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح حداکثری لایحه بودجه1400 شدند.

متن نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم.

نیک مستحضرید، لایحه بودجه سال 1400 چندی پیش تقدیم مجلس شد، لایحه ای که بیشتر به رمانی تخیلی و یا لایحه فروپاشی شباهت دارد و با نگاهی اجاقتصادی میتوان دریافت که نهادینه کردن گفتمان مذاکره از رسالت این بودجه نامتعادل است.

بر اساس نظرات کارشناسان، اساتید اقتصاد و تحلیلگران اقتصادی، بودجه تقدیم شده دارای مسائل اساسی و عدیده ای است که در ادامه به چندین مورد اشاره می گردد:

بودجه تقدیم شده به لحاظ فنی و اصول بودجه ریزی قابل دفاع نبوده و به لحاظ کارشناسی قابل پذیرش نیست.

در بخش های غیر شفاف بودجه مذکور هزینه تراشی های سنگینی دیده میگردد به عنوان مثال، رشد حدود 50 درصدی بودجه جاری.

نسبت بسیار پایین هزینه های عمرانی به عنوان یکی از ایرادات بسیار عمده بودجه 1400 مطرح است.

رشد اقتصادیات کم رمق و کمتر از تورم که شناسایی مودیان جدید و فراریان اقتصادیاتی در آن لحاظ نشده است. (کاهش سهم درآمد های اقتصادیاتی از 36 درصد در قانون بودجه 99 به 27 درصد در لایحه بودجه 1400.)

در لایحه صدر الذکر شاهد وابستگی 30 درصدی بودجه به نفت می باشیم یعنی حدود 345 هزار میلیارد تومان از درآمد های دولت وابسته به نفت است.

توهم فروش روزانه 2.3 میلیون بشکه نفت با احتساب هر بشکه به ارزش 40 دلار و درصورت عدم امکان فروش نفت، انتشار اوراق سلف نفت که قبلاً توسط مجلس رد شده بود، مجددا مطرح شده است.

عدم شفافیت در لایحه بودجه در بخش های مربوط به هدفمندی رایانه (به ارزش 267 هزار میلیارد) که با وجود ماهیت بودجه ای در سقف بودجه منظور نشده است و استقراض از صندوق توسعه ملی (به ارزش 2.8 میلیارد) که در جمع بودجه منظور نمیگردد!

و...

امید است مجلسی که بخش اعظم اعضای آن مدعی انقلابی گری اند بر خلاف ادوار، در این آزمون بزرگ روسفید گردد.

ما دانشجویان عدالت خواه با توجه به تصویب این لایحه توسط کمیسیون تلفیق، خواستار اصلاح حداکثری لایحه فاجعه بار، در مجلس انقلابی هستیم در غیر این صورت تاریخ اقتصاد سیاسی کشور هیچگاه چنین فرصت سوزی را فراموش نخواهد کرد و گناه نمایندگان و تصویب کنندگان کمتر از نویسندگان این استقراضیه نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1435

به "دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شیراز خواستار اصلاح لایحه بودجه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شیراز خواستار اصلاح لایحه بودجه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید