اجرای طرح ملی صنایع روستادوست در استان مرکزی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی از برگزاری رویداد ملی صنایع روستا دوست در استان خبر داد و گفت: تا به امروز 13 طرح در سامانه ثبت شده که این طرح ها در ابتدا توسط 60 داور در سطح کشور داوری می شوند و در نهایت نمایشگاه بین المللی صنایع روستا دوست برگزار خواهد شد.

اجرای طرح ملی صنایع روستادوست در استان مرکزی

مجید مومنی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: به منظور افزایش بهره وری در بخش های مختلف تولیدات روستایی با هدف شناسایی صنایع روستادوست و پشتیبانی از آنها جهت تقویت اشتغالزایی و جهش تولید در روستاها و مناطق محروم، همچنین حمایت از مخترعین، صاحبان ایده های صنعتی نوآورانه، شرکت های دانش بنیان و سایر فعالان این عرصه، کمیته امداد امام خمینی (ره) با برگزاری رویداد ملی صنایع روستادوست درصدد است صنایع و تجهیزات مناسب برای اقتصاد را شناسایی و از آنها پشتیبانی و حمایت کند.

وی اضافه نمود: در این راستا تا به امروز 13 طرح در استان مرکزی در سامانه ثبت شده که البته نسبت به سایر استان ها رقم مناسبی نیست.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در خصوص طرح ایران همدل نیز شرح داد: بر اساس این طرح تا صبح روز گذشته 60 هزار وعده غذای گرم و 32 هزار بسته معیشتی توسط مردم در سطح استان توزیع شده، هچنین میزان کمک های نقدی نزدیک به 6 میلیارد تومان برآورد شده است.

مومنی با بیان اینکه پنج هزار و 600 دانش آموز و 661 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند، اعلام نمود: شورعاطفه ها از 22 شهریور تا 11 مهرماه با شعار ایران همدل در راستای تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت برگزار می شود. سال جاری نیز همانند سال گذشته تمامی دانش آموزان کیف، کفش و فرم مدرسه دریافت کردند.

وی ادامه داد: با توجه شیوع کرونا و نیازمندی دانش آموزان به تبلت برای دسترسی به شبکه شاد، حدود دو هزار و 500 تبلت نیاز است که مقرر شده 500 تبلت از سوی بنیاد مستضعفان، آستان قدس و ستاد اجرایی فرمان امام تامین شود و برای مابقی تبلت ها به صورت میانگین حدود چهار میلیارد تومان اعتبار لازم است که امیدواریم از سوی خیرین تامین شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی اضافه نمود: اساس کار کمیته امداد انجام کار فرهنگی است و اعتقاد ما بر این است که اگر کار فرهنگی برای خانواده ها صورت گیرد، قطعا در توانمندسازی خانواده ها تاثیر خواهد داشت.

مومنی اعلام نمود: بزرگترین مشکل در پرداخت تسهیلات، ضمانت بود که در این راستا کمیته امداد با برنامه ریزی های انجام شده، صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار را ایجاد کرد که بانک تجارت، کشاورزی، ملی و توسعه تعاون و صندوق امداد ولایت کمیته امداد طرف قرارداد این صندوق هستند.

وی اضافه نمود: جهت ایجاد اشتغال، استانداری مرکزی کمیته امداد را مکلف به ایجاد سه هزار شغل کرده، اما کمیته امداد ایجاد پنج هزار و 200 فرصت شغلی با 125 میلیارد تومان اعتبار را هدفگذاری کرده است. از ابتدای سال جاری تا خاتمه مرداد ماه 86 نفر از طریق مراکز کاریابی به شرکت ها معرفی شدند و پرداخت تسهیلات، اختصاص زمین، ایجاد زمینه شغل، بازاریابی و فروش و ... از جمله اقداماتی است که کمیته امداد جهت اشتغال در سطح استان انجام می دهد.

مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم به متکدیان و مراکز خیریه بدون شناسنامه کمک نکنند، اضافه نمود: کرونا سبب افزایش کمک های مردمی شده به طوری که در پنج ماهه سال جاری میزان کمک ها بیش از 34 درصد افزایش داشته و از 51 میلیارد تومان در مدت مشابه سال گذشته به 69 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

مومنی ادامه داد: برای دریافت صدقات سامانه #0868877 راه اندازی شده و تلفن نیکوکاری 33880 نیز در روزهای آینده با آغاز هفته دفاع مقدس برای دریافت کمک های مردمی راه اندازی خواهد شد.

وی در خصوص کمک خیر ساکن نیم ور در جهت ساخت مسکن گفت: خیر نیکوکار اهل نیم ور شهرستان محلات ساخت صفر تا صد 20 واحد مسکونی را برای محرومان تحت حمایت این شهرستان به عهده گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1217

به "اجرای طرح ملی صنایع روستادوست در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح ملی صنایع روستادوست در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید