جاذبه های گردشگری بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین

به گزارش مجله سرگرمی، بوینوس آیرس (Buenos Aires) پایتخت آرژانتین شهری خودمختار است که از دید معماری، زندگی شبانه، و فعالیتهای فرهنگی مانند شهرهای توریستی اروپاست.

جاذبه های گردشگری بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین

برای سفر با تورهای تابستانی پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

بوینوس آیرس (Buenos Aires) پایتخت کشور آرژانتین و عظیم ترین شهر و بندر آن است. این شهر در ساحل جنوبی رودخانه دو لاپلاتا و بر روی ساحل جنوب شرقی قاره آمریکای جنوبی، و مقابل شهر ساکرامنتو، اروگوئه واقع شده است. بهترین زمان برای مسافرت به این شهر فصل پاییز است. ما در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری بوئنوس آیرس انداخته ایم.

1. تئاتر کولون بوینس آیرس

تئاتر کولون عظیمترین سالن اپرای آمریکای جنوبی است. در این سالن عظیم نمایش هایهنری متعددی انجام می گردد. اکنون بیش از یک قرن از رویدادهای تاریخی در این سالن میگذرد و به همین دلیل این سالن میراث مهم آرژانتین محسوب می گردد. معماری سبک ایتالیاییآن نیز بسیار جذاب است و گردشگران را به خود جذب می نماید. ظرفیت این سالن حدود 2000نفر است.

تئاتر کولون یکی از جاذبه های گردشگری بوئنوس آیرس

2. کاخ سرخ

لاکازا روسادا یا همان کاخ سرخ، یک سازه باستانی مشهور در بوئنوس آیرس است و در حالحاضر محل سکونت رئیس جمهور آرژانتین است. با آنکه در قرن شانزدهم ساخته شده است،ولی بازسازی های زیادی در طول سال ها روی آن انجام شده است و نمای بیرونی آن رنگصورتی متمایل به قرمز دارد که باعث شده به آن خانه صورتی بگویند. داخل آن موزه ای دارد که کاردستیهای مختلفی از بخش های مختلف آرژانتین به نمایش گذاشته شده است.

کاخ سرخ یکی از جاذبه های گردشگری بوئنوس آیرس

3. باغ گیاهشناسی کارلوس تایس

کارلوس تایس، یک هنرمند فرانسوی بود که در چهل سالگی به بوینسآیرس آمد، و در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 میلادی، آغاز به تغییر چهره این شهرکرد. تحت نظارت او بسیاری از پارک ها توسعه یافتند، و آن هایی که موجود بودندبازسازی شدند. اما باغ گیاه شناسی پروژه محبوب او بود. باغ گیاه شناسی در منطقهپالرمو در نزدیکی باغ وحش واقع شده است که محل نگه داری بیش از 50 هزار گونه گیاهی میباشد. آخرین گردشگران می گویند،این پارک راه بسیار خوبی برای فرار از شلوغی و فشارپایتخت است، چه با قدم زدن در مسیرهای پیچ در پیچ، یا فقط با نشستن روی نیمکت ومطالعه کردن.

باغ گیاه شناسی کارلوس تایس در بوئنوس آیرس

4. ستون هرمیشکل سنگی

این ستون هرمی شکل یکی از جاذبه های دوست داشتنی است که با 68 مترارتفاع در بالای شهر واقع شده است. این اثر به عنوان گرامیداشت چهارصدمین سال تاسیسشهر ساخته شده بود، و شهر به عنوان پایتخت ملی و مکانی که در آن برای اولین بار پرچم آرژانتین برافراشته شد نامگذاری شد.در واقع پرچم برای اولین بار در سال 1812 در کلیسای سنت نیکلاس دِ باری که برایساخت ستون هرمی شکل تخریب شد، افراشته شد. این افتخار بسیار عظیمی است که خیاباندِخولیو 9 با خیابان کورینتس هم تقاطع شده اند. گفته می گردد که دِخولیو 9 وسیع ترینخیابان در دنیا است و بعد از تاریخ 1816 که آرژانتین استقلال خود را از اسپانیااعلام کرد، نام گذاری شد.

ستون هرمی شکل سنگی یکی از جاذبه های گردشگری بوئنوس آیرس

5. گورستانرکلتا

شاید بازدید از یک گورستان برای تفریح کمی ناخوشایند به نظر بیاید، اماگورستان رکلتا یکی از جاذبه های گردشگری بوینس آیرس محسوب می گردد. این گورستان خانه ابدیبسیاری از شهروندان مشهور این شهر بوده است. افرادی مثل اوا پرون (Eva Perón) و خانواده پاز (Paz family) در این گورستان دفن شده اند.

گورستان رکلتا یکی از جاذبه های گردشگری سیاه بوئنوس آیرس

6. باغ های ژاپنی

در شهری شلوغ و پر سر و صدا مثل بوینس آیرس، باغ های ژاپنی مکانی آرام و به دور ازهیاهو برای شما فراهم می نمایند. در این باغ ها که همه روزه باز هستند، مرداب هایآرام و پل های زیبا به رنگ قرمز بسیار جالب توجه هستند. با پرداخت هزینه ای اندک می توانیدغذا تهیه نموده به ماهی های کپور گلگون غذا بدهید.

باغ های ژاپنی یکی از جاذبه های گردشگری تفریحی بوئنوس آیرس

7. پوئرتومادرو

پوئرتو مادرو بدون تردید مدرن ترین بخش بوئنوس آیرس که متشکل از ساختمان هایمسکونی سربه فلک کشیده با معماری های مدرن و هتل های مجلل به همراه رستوران هایمتنوع در فضائی کنار رودخانه قدیمی و وجود کشتی های جنگی است. این بندر به نام سازندهآن ادواردو مادرو در سال 1897 به این نام خوانده می گردد. ساخت این بندر در آن سالبرای حل مسائل تخلیه بار کشتی ها انجام شده است. اکنون این مکان صرفا استفادهتفریحی و توریستی دارد.

پوئرتو مادرو یکی از جاذبه های گردشگری بوئنوس آیرس

8. میدان عظیمشهر

میدان عظیم شهر (Plaza deMayo) هموارهنقطه مرکزی شهر محسوب میشده و هم اکنون نیز اجراهای موسیقی فی البداهه تاریخی بسیاریهر هفته در این میدان به اجرا در میاید. این مکان عمومی در مقابل کاخ سرخ قراردارد. کابیلدوی قدیمی و کلیسای جامع نیز در این میدان واقع شده اند. بسیاری ازحوادث مهم سیاسی تاریخی کشور در این میدان رخ داده است. هنوز هم هر صبحگاه وشامگاه پرچم کشور در مراسم ویژه ای افراشته می گردد.

میدان عظیم شهر بوئنوس آیرس

کلام آخر

بوینوس آیرس یکی از ثروتمندترین شهرهای آمریکای لاتین است که در آن بیشتر طبقه متوسط اجتماعی و نیز ساکنانی که دارای تحصیلات عالی هستند، زندگی می نمایند. از این رو امنیت در این شهر تاریخی نسبت به دیگر شهرهای آمریکای لاتین بیشتر است ولی همواره در بازدید از جاذبه های گردشگری بوئنوس آیرس حواستان به وسایل همراه خود باشد. سفر خوبی داشته باشید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1303

به "جاذبه های گردشگری بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید