تبدیل شیشه جلوی ماشین به نمایشگر واقعیت افزوده

به گزارش مجله سرگرمی، محققان قصد دارند خودروهای آینده را به گونه ای طراحی نمایند که شیشه جلوی آنها به یک نمایشگر واقعیت افزوده کامل مبدل گردد.

تبدیل شیشه جلوی ماشین به نمایشگر واقعیت افزوده

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، با توجه به خودروان بودن اتومبیل های نسل جدید که ظرف یک دهه آینده عرضه می شوند کوشش برای افزودن قابلیت های تازه به شیشه های آنها شتاب گرفته و یکی از این اقدامات افزودن امکانات نمایشگرهای واقعیت افزوده به این شیشه ها است.

این شیشه های واقعیت افزوده می توانند اطلاعات بیشتری را از محیط اطراف در قالب تصاویر گرافیکی و انیمیشن به کاربران نمایش دهند.

یک شرکت چینی به نام فیوچریس طراحی این شیشه های واقعیت افزوده را برای خودروها بر عهده گرفته و میخواهد نمونه اولیه شیشه های یادشده را ماه آینده در نمایشگاه سی ای اس 2020 عرضه کند.

شیشه های یادشده با دید میدانی 60 درجه و دقت 80 پیکسل در هر درجه و روشنایی حداکثر 15 هزار نیت عرضه خواهند شد و برای برجسته کردن خطرات و موانع کشف شده توسط سیستم های خودرو، نمایش دقیق تر خطوط کف خیابان، نمایش گرافیکی اطلاعات ناوبری و حتی نمایش اطلاعات تفریحی چندرسانه ای و تماس های تلفنی به کار می فرایند.

همچنین می توان به وسیله این نمایشگرهای واقعیت افزوده به دستیارهای صوتی خودروها به شیوه ای دقیق تر دسترسی یافت. البته در صورتی که احساس گردد چنین سیستمی موجب حواس پرتی راننده می گردد، می توان آن را به طور کامل قطع نموده و از کار انداخت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 632

به "تبدیل شیشه جلوی ماشین به نمایشگر واقعیت افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل شیشه جلوی ماشین به نمایشگر واقعیت افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید