XM Label Red به عنوان قوی ترین SUV هیبریدی BMW معرفی گردید

به گزارش مجله سرگرمی، XM Label Red قدرتمندترین خودرویی است که به وسیله BMW فراوری شد. این شاسی بلند هیبریدی دارای یک موتور توئین توربو 4.4 لیتری V8 است. این موتور بنزینی در ترکیب با موتور الکتریکی می تواند تا 738 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور فراوری کند.

XM Label Red به عنوان قوی ترین SUV هیبریدی BMW معرفی گردید

بیت ران - محمد فتح اللهی - این ارقام نشان دهنده افزایش 94 اسب بخاری و 200 نیوتن متری نسبت به مدل استاندارد XM است. این افزایش توان تا حدی مدیون پکیج ارتقا یافته برای موتور V8 است.

موتور بنزینی XM Label Red به تنهایی 577 اسب بخار و 750 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. جالب است بدانیم که موتور XM استاندارد 483 اسب بخار است.

در همین حال، عناصر پیشرانه الکتریکی XM - یک باتری 25.7 کیلووات ساعتی و یک موتور 194 اسب بخاری با گشتاور 207پوندفوت (280 نیوتن متر) - تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند.

ب ام و یک اختراع تازه درباره این خودرو ثبت کرد که گشتاور موتور را تا حداکثر 332 پوندفوت (450 نیوتن متر) افزایش می دهد. اما این تکنولوژی که pre-gearing نام دارد، معین نیست که آیا این امکان همواره در دسترس واقع شده است یا محدود به تنظیمات سامانه کنترل کشش است.

غرش اضافه موتور XM Label Red باعث کاهش جزئی در پیمایش الکتریکی این خودرو شد. به طوری که پیمایش آن از 55-51 مایل به 52-47 مایل رسید. اما این اندازه پیمایش (حدود 84 کیلومتر) هنوز یک رقم رقابتی در بین PHEVهای شاسی بلند است.

عملکرد ب ام و XM Label Red

به روزرسانی ها در این خودرو نسبت به نسخه معمولی به معنای آن است که Label Red می تواند سرعت 0-100 کیلومتر را در 3.8 ثانیه طی کند. یعنی 0.5 ثانیه سریع تر از XM معمولی.

اگر Label Red خود را با پکیج آپشنال M Drivers Package بخرید، می توانید تا 290 کیلومتر در ساعت از سرعت گیری با آن لذت ببرید.

اما Label Redهای استاندارد فقط مجازند تا 250 کیلومتر در ساعت شتاب گیری داشته باشند. یعنی برای تجربه 40 کیلومتر سرعت بیشتر، باید بهای بالاتری نیز پرداخت کرد. ب ام و می گوید این شاسی بلند هیبریدی در حالت الکتریکی تا 140 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

نیرو موتور XM Label Red براساس حالات رانندگی به وسیله یک کلاچ الکترونیکی چند صفحه ای به هر دو محور آن منتقل می گردد. این خودرو در حالت اسپرت 4WD است. اما قدرت بیشتری به محور عقب ارسال می گردد تا همچون یک ب ام و اصیل بتوان از دینامیک آن استفاده کرد.

دیفرانسیل محور عقب بعلاوه قادر است گشتاور را بین چرخ های چپ و راست تقسیم کند تا بدون احتیاج به ترمزگیری های راننده، کم فرمانی را از بین ببرد. این در حالی است که دمپرهای 48 ولتی دقت حرکت در زمان عبور از پیچ ها را نیز افزایش می دهند.

طراحی XM Label Red

فلسفه طراحی BMW XM آن بود که هم در نمای طاهری و هم در طراحی داخلی کاملاً جلب توجه کند. این ویژگی در Label Red بیشتر از XMهای معمولی است.

XM Label Red در نمای بیرونی دیزاین هایی با رنگ قرمز تورنتو (Toronto Red) دارد که در اطراف جلوپنجره بسیار بزرگ آن می توان مشاهده کرد. این دیزاین های منحصربه فرد را در کنار شیشه های جانبی هم می توانیم ببینیم و در فضای داخل کابین هم تکرار شده است.

پانصد نسخه از XM Label Red با رنگ متالیک ب ام و Individual Frozen Carbon Black به فروش خواهد رسید که به انحصار این شاسی بلند می افزاید.

چیدمان داخلی این نسخه با XMهای استاندارد یکسان است. صندلی های اسپرت زیبا با روکش چرم و صندلی های M Lounge در عقب محیطی فوق العاده را برای سرنشینان این خودرو به وجود آوردند.

ب ام و XM Label Red

نورپردازی مولتی کار داخل کابین، تهویه مطبوع چهار نقطه ای و سیستم صوتی Harmon Kardon از جمله تجهیزات استاندارد XM Label Red هستند. البته سیستم صوتی 1475 واتی Bowers & Wilkins را هم به صورت آپشنال می توان برای آن سفارش داد.

این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش در می آید. چرا که BMW خاطرنشان کرد که کشور چین، بازار کلیدی XM است و پس از آن بازار خودرو آمریکا و خاورمیانه در اولویت هستند.

ب ام و XM Label Red

ب ام و خاطرنشان کرد دریافت سفارشات مربوط به خرید این خودرو را از 28 آوریل (8 اردیبهشت) شروع می نماید. Label Red با قیمت پایه 170/860 پوند به فروش خواهد رسید. این در حالی است که XM استاندارد را می توان با قیمت پایه 148 دلار خریداری کرد.

گواهی اسقاط خودروهای فرسوده هفته آینده صادر خواهد شد

جایگزین پژو 206 را بشناسید / خداحافظی با هاچ بک محبوب ایران خودرو

تعرفه واردات خودرو در ایران بیشتر است یا در ترکیه؟

سئات آتکا با معینات فنی قدیمی در خودروسازان راین / آنالیز فنی

منبع: بیت ران
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2236

به "XM Label Red به عنوان قوی ترین SUV هیبریدی BMW معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "XM Label Red به عنوان قوی ترین SUV هیبریدی BMW معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید