بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو به تعویق افتاد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، کمیته بین المللی المپیک (IOC) امروز سه شنبه رسماً با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد که بازی های المپیک توکیو که قرار بود تابستان سال جاری برگزار گردد به خاطر شیوع ویروس کرونا و نگرانی کشورهای مختلف به تعویق افتاده است. این تصمیم شامل حال بازی های پارالمپیک توکیو هم می گردد.

بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو به تعویق افتاد

در این بیانیه آمده است که توماس باخ رئیس IOC به همراه آبه شینزو نخست وزیر ژاپن جلسه ای را در این ارتباط برگزار نموده و تصمیمات لازم گرفته شده است.

طبق اعلام IOC مقرر شد این بازی ها حدود یک سال به تعویق بیافتد ولی نباید دیرتر از تابستان سال 2021 برگزار گردد. در بیانیه IOC هنوز تاریخ جدید معین نشده است اما روزنامه AS اسپانیا مدعی شد این بازی ها در روزهای 24 جولای تا 9 آگوست 2021 میلادی (2 تا 18 مرداد 1400) برگزار خواهد شد.

در جلسات برگزار شده این موضوع مطرح شده است که بازی های المپیک توکیو می تواند در این شرایط سخت و سخت پرتوی امیدی در دنیا بگشاید و تابش المپیک می تواند نوری برای انتهای این تونل باشد.

همچنین مقرر شد تا این بازی ها (حتی در صورت برگزاری در سال 2021) نام المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 را حفظ کند.

این در حالی است که طی دو روز گذشته کشورهای کانادا و استرالیا اعلام نموده بودند در صورت برگزاری المپیک در تابستان 2020 در این بازی ها شرکت نمی نمایند.

کشور ایران هم در نامه ای به کمیته بین المللی المپیک خواستار تعویق این بازی ها شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 920

به "بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید