معمولی شدیم رفت!

به گزارش مجله سرگرمی، تیم ملی والیبال ایران از گردونه بازی های المپیک کنار رفت؛ تیمی که در سال های اخیر می رفت تا رفته رفته تبدیل به یکی از قدرت های جهان در این عرصه گردد، حالا حتی نتوانست از مرحله گروهی بازی های المپیک هم صعود کند!

معمولی شدیم رفت!

به گزارش شرق؛ ایران که در گروه اول این رقابت ها در کنار تیم های لهستان، ایتالیا، ژاپن، کانادا و ونزوئلا قرار گرفته بود، نهایتا در رتبه پنجم ایستاد تا یکی از دو تیم حذف شده در این گروه باشد.

در این بازی ها از هر گروه شش تیمی چهار تیم به مرحله بعدی صعود می کرد که در عین ناباوری، ایران نتوانست یکی از این چهار تیم باشد تا وداع تلخ و البته زودهنگامی با بازی های توکیو داشته باشد. شاگردان ولادیمیر آلکنو که به امید رفتن روی سکوی المپیک به ژاپن سفر نموده بودند، با ارائه بازی های بحث برانگیز از گروهشان هم صعود نکردند.

این اتفاق در حالی رخ داد که والیبال ایران چند وقت پیش در رقابت های لیگ ملت های والیبال هم نمایش بسیار ضعیفی را به اجرا گذاشته بود و شکست های ناباورانه ای را متحمل شد. آن موقع، اما این طور توجیه شد که رقابت های لیگ ملت های والیبال، محلی برای شناخت ترکیب اصلی تیم ملی در المپیک بوده است.

با نتایجی که ایران در المپیک گرفت معین شد که لیگ ملت های والیبال نه محلی برای شناخت ترکیب المپیکی بلکه واقعیت والیبال ایران بوده است. تیمی که اسم شده بود می خواهد یکی از بهترین های والیبال جهان گردد، حالا آن قدر معمولی شده که در بین شش تیم در رده چهارم قرار می گیرد و از پنج بازی، سه شکست در کارنامه خود ثبت می نماید.

چه اتفاقی افتاد؟

اولین بازی ایران در المپیک سخت ترین آن ها بود؛ تقابل با لهستان. روی کاغذ کسی شانس زیادی برای پیروزی ایران متصور نبود. این را کوبیاک، ستاره لهستانی ها هم قبل از آغاز بازی گفت و اطلاع داد که ایران نمی تواند خطری برای لهستان باشد. البته فارغ از کری خوانی های مرسوم بین بازیکنان ایران و لهستان که چندسالی می گردد شکل گرفته، به نظر می رسید کوبیاک پربیراه هم نگفته باشد! ایران در لیگ ملت های والیبال نمایش ضعیفی داشت و برخلاف لهستان، نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند.

ایران، اما همه معادلات را در همان بازی نخست به هم زد و در یک ملاقات تماشایی با نتیجه 3 بر 2 از سد لهستان گذشت تا چک اول را محکم بزند. پیروزی برابر ونزوئلا که حرفی برای گفتن در المپیک نداشت، ایران را در آستانه صعود از گروه قرار داد؛ به طوری که فقط کافی بود شاگردن آلکنو از سد کانادا عبور می کردند.

شگفتی اصلی، اما در سومین ملاقات رقم خورد و ملی پوشان والیبال ایران در روزی که هیچ نشانی از خودشان نداشتند، 3 بر صفر به کانادا باختند. آن شکست سرآغازی بر اماواگر ها بود؛ ایران باید در ملاقات چهارم به مصاف ایتالیا می رفت و معین بود که شانس زیادی برای پیروزی ندارد. آن بازی مطابق با انتظار با شکست ایران همراه شد تا با دو برد و دو شکست، کار به ملاقات سرنوشت ساز با ژاپن میزبان کشیده گردد؛ ملاقاتی که در مرگ و زندگی بودنش شکی نبود.

ایران باید برنده می شد تا صعود کند. در ملاقات برابر ژاپن، ایران ست اول را واگذار کرد تا عملیات صعود سخت تر از چیزی بگردد که ابتدا تصور می شد. در دو ست بعدی، اما ملی پوشان ایران جبران کردند تا کار به ست چهارم کشیده گردد. با توجه به ریتمی که ایران به دست آورده بود، به نظر می رسید شانس زیادی برای بردن بازی در ست چهارم و نهایتا بردن این بازی داشته باشد، ولی عجیب آنکه دوباره ایران بازی را در ست چهارم بد آغاز کرد و آن را واگذار کرد.

ست پنجم هم با آغازی بدتر، نهایتا رأی به شکست ایران داد تا شاگردان آلکنو بازی را 3 بر 2 واگذار نمایند و حذف شوند. ایران که ادعا می شد بهترین تیم آسیاست حالا برای دومین بار مغلوب ژاپن می گردد؛ یک بار در لیگ ملت ها و حالا هم در المپیک؛ آن هم در فاصله زمانی ای بسیار اندک!

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1763

به "معمولی شدیم رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمولی شدیم رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید