دیدنی ترین مسابقات عجیب جهان را متفاوت تجربه کنید

به گزارش مجله سرگرمی، جهان پر از شگفتی ها و عجایب غیر منتظره و غیر قابل باور است. بعضی از این عجایب به قدری دور از فکر است و در چهارچوب تخیل و فکر آدمی جایی ندارد که تنها در صورتی آن را باور می کنیم که از نزدیک مشاهده اش نموده باشیم. این موضوعات و پدیده های عجیب در هر زمینه ای دیده می شوند و بازه های متفاوتی دارند. این موضوع می تواند یک جاذبه طبیعی غیر معمول باشد و یا یک رسم از دل یک فرهنگ خاص و یا حتی مسابقه ای برای تفریح شرکت کنندگان و حاضران. امروز قصد داریم بعضی از دیدنی ترین مسابقات عجیب جهان را به شما معرفی کنیم و شما را با آن ها آشنا کنیم. مسابقه هایی که بعضی هاشان دارای قدمت بسیاری می باشند و از نسل های قبل به یادگار مانده و بعضی دیگر حاصل فکر خلاق مردمان روزگار فعلی ما است. این مسابقه ها در بین بهترین مسابقات عجیب جهان گاهی شکل جدی به خود می گیرند که برای قهرمان آن رشته هدایای نفیسی در نظر می گیرند و نامشان را به عنوان قهرمان در روزنامه های محلی درج می کنند. این دست از مسابقه ها و رقابت ها در بین معروف ترین مسابقات عجیب جهان اگر چه محلی هستند و در سرتاسر جهان برگزار نمی شوند اما توانسته اند شهرتی جهانی به دست آورند. شهرتی که سبب می گردد بعضی علاقمندان بار سفر ببند و به منطقه ها برگزاری این مسابقات عزیمت کنند و این رقابت ها را از نزدیک دنبال کنند. با این پیش زمینه از شما دعوت می کنیم که ما را در معرفی دیدنی ترین مسابقات عجیب جهان همراهی نمایید.

دیدنی ترین مسابقات عجیب جهان را متفاوت تجربه کنید

مسابقه شماره یک: مسابقه ای عجیب که در آن هر کس بلندتر فریاد بزند، قهرمان می گردد

از هزاران سال پیش و در بین تمامی فرهنگ ها و جوامع بشری، موسیقی و آوا جایگاه ویژه ای داشته و دارند و همه از صداها و نواهای خوش لذت می برند. این درحالی است که در برخی کشور های این کره خاکی مسابقه ای عجیب بر پا می گردد که در آن هر شرکت کننده ای که بلندتر از سایر رقبایش فریاد بزند و با تن صدای بلندتری با مخاطب خود صحبت کند، برنده و قهرمان این مسابقه عجیب در بین بهترین مسابقات عجیب جهان می گردد. این رقابت پر سر و صدا در شهر اوئیتا کشور ژاپن و شهر گلدپ کشور لهستان برگزار می گردد و البته بسیار هم پر هوادار می باشد. گفته شده که سالانه حدود صد نفر در این رقابت شرکت به عمل می آورند و آوایی با تن صدای بیش از 100 دسی بل از خود فراوری می کنند. این صدا که به گفته اهالی صوت و موسیقی صدایی به بلندی شکسته شدن یک سنگ و یا عبور یک قطار سریع السیر می باشد، می تواند تا حدی نیز به شنوایی شرکت کنندگان، تماشاچیان و دست اندر کاران مسابقه آسیب وارد کند. هر چند این آسیب ها ممکن است جدی باشد و سلامت جسمی افراد را به خطر بیاندازد اما تأثیرات روانی مثبتی را به همراه دارد. به گفته روانشناسان و متخصصان این زمینه، مسابقه های این چنینی یاری می نماید که شرکت کنندگان روح و فکر خودشان را از افکار منفی و نا مناسب تخلیه کنند و فشار کاری ناشی از حضور مداوم در محل کار را از روح آن ها خارج می نماید. شاید به همین علت است که در طول سال، منهای روز برگزاری چنین مسابقه ای در بین معروف ترین مسابقات عجیب جهان، همیشه ژاپنی ها را در یک آرامش پایدار مشاهده می کنیم. به هر جهت اگر می خواهید شاهد چنین مسابقه ای عجیب باشید و یا به عنوان یکی از شرکت کنندگان بخت خود را در فراوری صدای بلند بیازمایید، به یکی از دو کشور یاد شده سفر کنید و نام خود را در فهرست شرکت کنندگان جای دهید.

مسابقه شماره دو: اثبات عشق در مسابقه ای عجیب به نام حمل کردم همسران

عشق وقتی مهمان دل فردی می گردد و در میان قلبش خانه می نماید، به فردی عاشق قدرتی می دهد که به موجب آن، هر کاری که بتواند را انجام می دهد و برای اثبات عشقش از هیچ کاری دریغ نمی نماید. اما در کشور فنلاند و در روستای سونکاجاروی این کشور، هر ساله مسابقه ای عجیب در بین بهترین مسابقات عجیب جهان برگزار می گردد که در آن، مردان باید همسرانشان را تا سرانجامی مسیر تعیین شده حمل کنند. این مسیر که حدود 250 متر طول دارد، شامل موانع و چاله های کوچکی از آب پوشیده شده که مسابقه را سخت تر نماید. این سختی ها و دشواری های مسیر گاهی آنقدر مرد عاشق را خسته می نماید که در میانه راه همسر خود را به زمین می اندازد و او را زخمی می نماید و یا از تحمل وزنش به تنگ می آید و زن را بر روی زمین می گذارد و از ادامه راه سر باز می زند. این موارد برای کسانی که از بیرون به مسابقه در بین بهترین مسابقات عجیب جهان نگاه می کنند به صورت ناخودآگاه تداعی کننده عشق و سختی های عاشقی در مسیر زندگی است. مسیری که با حوادث گوناگون پوشیده شده و تنها کسی در این راه سربلند می گردد که بدون هیچ خستگی و دلسردی مسیر را تا به سرانجام طی کند. مسئولان مسابقه هم با همین تصور و فکر هر سال قوانین خاص تری را بر مسابقه وضع می کنند تا برنده نهایی و قهرمان مسابقه بهترین فرد شرکت کننده باشد. در یکی از همین قوانین اعمال شده بر مسابقه، فرد شرکت کننده باید همسرش را بر رو دوش خود ببرد و اگر همسرش به هر علتی روی بازوهای شرکت کننده قرار گیرد، فرد بازنده به شمار میرود. البته این مسابقه تنها برای سنجش عشق و علاقه مرد شرکت کننده نیست، بلکه می تواند متر و معیاری برای سنجش علاقه بانوان نیز باشند چرا که آن ها ممکن است بارها از دوش همسرانشان به زمین بیفتند و زخمی شوند اما همین که او را در مسابقه تنها نمی گذارند و تا سرانجام همراه او می مانند می تواند خود بیانگر این احساسات باشد. البته که انگیزه های مالی و به دست آوردن جوایز نیز در این راه بی تأثیر نمی باشد، اما این تنها محرک برای شرکت کردن در چنین مسابقه عجیب و رقابت پر چالشی در بین معروف ترین مسابقات عجیب جهان به حساب نمی آید.

مسابقه شماره سه: شنای اردک های پلاستیکی در مسابقه ای عجیب و بسیار پر هیجان

اردک های پلاستیکی جز اسباب بازی های محبوب دوران کودکی به شمار میرود که به بچه ها این امکان را می دهد که در طول زمانی که در حمام هستند با این اسباب بازی هیجان آور بازی کنند. وجود این اسباب بازی با آن صدای مخصوص به خود، حمام کردن را به یک سرگرمی مفرح برای این گروه سنی تبدیل می نماید و ترس از آب تنی را از فکر و فکر بچه ها خارج می نماید. اما علاوه بر بچه ها، بزرگسالان نیز به این اسباب بازی توجه ویژه ای دارند. آن ها با برپایی مسابقه ای عجیب در بین دیدنی ترین مسابقات عجیب جهان با استفاده از همین اردک های پلاستیکی بخت خود را برای به دست آوردن جایزه قهرمانی امتحان می کنند. در کشور سنگاپور و بعلاوه لندن، همه ساله عده کثیری به سوی رودخانه ها می روند و با به آب انداختن اردک هایی که بر رویشان نام خود را نوشته اند، منتظر می مانند که اردکشان با یاری گرفتن از حرکت امواجی که به وسیلۀ قاشق هایی که در دست شرکت کنندگان ایجاد می گردد به سمت سرانجامی مسیر راهنمایی گردد. اگر این مهم اتفاق بیفتد و به اصطلاح شانس درب خانه یکی از این شرکت کنندگان را بزند و اردکش از سایر رقبا پیشی بگیرد، حدود یک میلیون دلار به فرد شرکت کننده اهدا می گردد. این مبلغ قابل ملاحظه مانند یک برگ برنده در زندگی فرد می تواند فرد را از نظر موارد مالی متحول کند. تنها اگر این اردک پلاستیکی در نهایت خوش اقبالی مسیر را برود که شرکت کننده آرزویش را دارد. اگر می خواهید شاهد این مسابقه پر هیجان باشید به انگلستان و یا سنگاپور سفر کنید. این مژده را به شما می دهیم که این امکان را دارید که از کنار رودخانه های محل مسابقه یک اردک پلاستیکی تهیه کنید و بخت خود را بیازمایید. البته اگر به بخت و شانس اعتقاد داشته باشید.

مسابقه شماره چهار: مسابقه ای عجیب که در آن گوشی تلفن همراه را پرتاب می کنند

اگر چه در حال حاضر گوشی تلفن همراه یکی از گران ترین وسایل شخصی به شمار می آید، اما گاهی همین وسیله به قدری شما را کلافه می نماید که دوست دارید آن را به دورترین نقطه ممکن پرتاب کنید. این اتفاق البته ممکن است خسارت مالی زیادی را روی دست شما بگذارد، اما عصبانیت ها و کج خلقی های شما را تسکین می دهد. هر چند ممکن است بعداً از کارتان به خاطر مخارج تعمیر پشیمان شوید که در این صورت بهتر است از این کار چشم پوشی کنید و یا حداقل در مسابقه پرت تلفن همراه در کشور فنلاند شرکت کنید. این مسابقه عجیب در بین معروف ترین مسابقات عجیب جهان هر سال در شهر ساونلینا برگزار می گردد و در آن شرکت کنندگان گوشی های فرسوده را به دورترین نقطه ممکن پرتاب می کنند و در نهایت فردی که این تلفن ها را به دور ترین مکان پرت کند برنده مسابقه به شمار میرود و جایزه ای شیرین که سفر به یک تورنمنت بین المللی در فنلاند است را به دست می آورند. این مسابقه عجیب که اولین بار در سال 2000 میلادی برگزار گردید، با هدف جمع آوری و شناساییی تلفن های فرسوده صورت گرفت. فعالان محیط زیستی این امکان را به دست آورند که در سرانجام مسابقه عجیب این وسایل را جمع آوری کنند و به چرخه بازیافت وارد کنند و به این ترتیب تعداد بیشماری از این تلفن ها شناسایی و جمع آوری گردد. این مسابقه در سه گروه زنان، مردان و نوجوانان برگزار می گردد و شرکت کنندگان ضمن مراجعه به غرفه های تدارک دیده شده، در صورت نداشتن تلفن همراه فرسوده، تعدادی تلفن همراه دریافت می کنند و بعد به پشت خط استقرار حرکت می کنند و تلفن هایی که وزنی حدود 200 تا 440 گرم را دارا می باشند پرتاب می کنند و منتظر مقدار گیری فاصله پرتاب شده باقی می مانند. این مسابقه که در حال حاضر به یکی از رقابت های ملی فنلاند بدل شده، در کشورهای دیگری هم چون نروژ، بریتانیا و آلمان نیز به صورت مشابه پیاده سازی می گردد و این کشورها با الهام گرفتن از این رقابت در بین دیدنی ترین مسابقات عجیب جهان، زور بازو و قدرت دست شرکت کنندگان را مورد ارزیابی قرار می دهند.

مسابقه شماره پنج: مسابقه ای عجیب که در آن پشه ها قربانی می شوند

برخی حشرات آزار دهنده همانند پشه مخصوصاً در فصول گرم سال می توانند به قدری خسته کننده و عصبی کننده باشند که انسان ها قصد جانشان را بکنند و به هر روشی در پی نابود کردنشان باشند. کشور ایتالیا اما از همین فرآیند مسابقه ای عجیب در بین بهترین مسابقات عجیب جهان طراحی نموده که همگان را متحیر می نماید. این مسابقه در بین دیدنی ترین مسابقات عجیب جهان که متعلق به شهر نازاروسزیا می باشد به شرکت کنندگانش زمانی در حدود 10 دقیقه فرصت می دهد تا با هر ترفندی که شده حشراتی چون پشه را بکشند. هر کدام از این شرکت کننده ها که پیروز شوند تعداد حشرات بیشتری را بکشند و اجسادشان را به داوران مسابقه تحویل دهد، برنده این مسابقه به شمار میرود. افراد اول تا سوم مسابقه به ازای لاشه هایی که تحویل می دهند، 10 یورو دریافت می کنند. بر طبق نظر داوران قوانین متعددی برای این مسابقه در نظر گرفته شده که به موجب آن، استفاده از هر گونه پشه کش و مواد شیمیایی ممنوع و غیر مجاز است و شرکت کنندگان باید با دستانی خالی به مبارزه با پشه ها بروند. اگر چه چندین و چند سال است که این مسابقه با شور و حرارت قابل ملاحظه ای برگزار می گردد، اما قوانین این مسابقه در هر سال دستخوش تغییرات می گردد، تغییراتی که هم بر هیجان مسابقه می افزاید و هم رسیدن به عنوان اول تا سوم را دشوارتر می نماید. البته باید گفت که این رقابت عجیب تنها در شهر نازاروسزیا برگزار نمی گردد و شهرهای دیگری هم چون میلان ایتالیا نیز سعی در انجام چنین مسابقه ای را داشته اند. میلانی ها در جشن های خاص خود در دره لوملینا گرد هم می آیند و ضمن برپایی آیین های سنتی به انجام این مسابقه نیز اهتمام می ورزند. پنج نمونه یاد شده در بین بهترین مسابقات عجیب جهان مهم هستند . در هر نقطه ای ممکن است از این دست رقابت ها برپا باشد. پس اگر شاهد چنین مسابقات عجیب و حیرت آوری در بین معروف ترین مسابقات عجیب جهان بوده اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2194

به "دیدنی ترین مسابقات عجیب جهان را متفاوت تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین مسابقات عجیب جهان را متفاوت تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید