انعطاف پذیری چشمگیر آمریکا در قبال هزینه های اشتراک دفاعی با کره جنوبی

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از دیپلمات های ارشد آمریکایی با تاکید بر مساله مذاکرات اشتراک هزینه های دفاعی در شبه جزیره کره گفت، آمریکا انعطاف پذیری قابل ملاحظه ای از خود در مذاکرات اخیر اشتراک هزینه های دفاعی با کره جنوبی نشان داده است.

انعطاف پذیری چشمگیر آمریکا در قبال هزینه های اشتراک دفاعی با کره جنوبی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کلارک کوپر، دستیار وزیر خارجه آمریکا در جریان تله کنفرانس در واشنگتن پس از آن این اظهارات را عنوان کرد که مقام های کره جنوبی گفتند، جئونگ اون-بو، مذاکره کننده ارشد این کشور گفتگویی تلفنی با دونا ولتون، همتای آمریکایی خود که ماه جاری میلادی در این سمت منصوب شده، داشته است.

کوپر ادامه داد: ما اخیرا انعطاف پذیری قابل توجهی را در هفته های اخیر در صورتحساب های مربوط به اشتراک هزینه های دفاعی از خود نشان دادیم. ما باید به یک توافق دو جانبه و قابل قبول دست پیدا کنیم.

این مقام آمریکایی از دادن جزئیات درباره اینکه آیا انعطاف پذیری اخیر واشنگتن به معنای یک امتیار است، خودداری و فقط بر اهمیت یک توافق تاکید نمود و گفت، به دنبال مخدوش کردن کانال های ارتباطی خوب بین دو کشور نیست.

وی ادامه داد: تاکید می کنم که مذاکرات هرگز متوقف نشده اند. البته توقف های کوتاهی بوده اما هرگز به صورت کامل متوقف نشده است. ما باید درباره اشتراک هزینه های دفاعی به نتیجه برسیم. یک توافق مشترک دو جانبه و قابل قبول برای کره جنوبی و برای آمریکا تنها به وسیله گفتگوی متقابل به دست می آید.

واشنگتن پیشتر از سئول خواسته بود تا 1.3 میلیارد دلار در سال و به عنوان بخشی از هزینه های استقرار 28 هزار و 500 نیروی آمریکایی در شبه جزیره کره بپردازد اما دولت سئول آن را نپذیرفت. سئول گفته که این مبلغ رشد 50 درصدی از مبلغی داشته است که در سال پرداخت می گردد و اعلام نموده که در بهترین حالت ممکن می تواند با یک رشد 13 درصدی مبالغی را بپردازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1188

به "انعطاف پذیری چشمگیر آمریکا در قبال هزینه های اشتراک دفاعی با کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعطاف پذیری چشمگیر آمریکا در قبال هزینه های اشتراک دفاعی با کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید