افزایش قیمت 4 قلم کالا بر سایر کالا ها تاثیر گذاشته ، گلایه مندی مردم به حق است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت 4 قلم کالا، بر سایر کالا ها هم تاثیر گذاشته و مردم گله مند هستند.

افزایش قیمت 4 قلم کالا بر سایر کالا ها تاثیر گذاشته ، گلایه مندی مردم به حق است

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره افزایش قیمت 4 کالای اساسی و تاثیر بر قیمت سایر اقلام اظهارکرد:متاسفانه در چند روز گذشته به علت حذف ارز ترجیحی 4 قلم کالا اساسی، کشور دچار بعضی از مسائل شده است؛ البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که حتما برای باید حذف ارز 4200 تومانی به علت فسادزا بودن، برنامه ریزی جدی انجام می گرفت.

وی اضافه کرد: ما به رئیس جمهور، معاونان و وزیر جهاد کشاورزی تاکید نموده بودیم که حتما باید قبل از حذف ارز ترجیحی، زیرساخت های کافی را مهیا نمایند و نسبت به قانع کردن سازی افکار عمومی کف جامعه، اقدامات کافی صورت بگیرد. بعلاوه باید در سطح کلان برای تصمیم گیران، هم افزایی و هماهنگی کافی صورت می گرفت. البته بر کسی پوشیده نیست که حذف ارز ترجیحی، در دراز مدت اثرات مثبتی را در پی دارد اما دولت در این زمینه، مقداری شتابزده عمل کرد.

عسکری توضیح داد: کشور تجربه بسیار خوبی را در زمینه هدفمندی یارانه ها دارد که متاسفانه در حوزه حذف ارز ترجیحی، نتوانستیم از این تجربه استفاده کنیم.با این اوصاف اما نگاه ما این است که دستگاه های متولی باید با دقت و تدبیر، جهت کنونی را دنبال نمایند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت 4 قلم کالای اساسی، بر سایر اقلام نیز تاثیر گذاشته است، گفت: مردم نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی گلایه مند هستند که البته این گلایه مندی مردم به حق است. طی جلسه ای که هفته گذشته با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم، تاکید کردیم که وزارت جهاد کشاورزِی مکلف شده است به بانک ها تاکید نمایند تا به فراوری نمایندگان فشاری وارد ننمایند و بگذارند در راستای اقساط معوقه، مسائل فراوری نمایندگان رفع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2089

به "افزایش قیمت 4 قلم کالا بر سایر کالا ها تاثیر گذاشته ، گلایه مندی مردم به حق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت 4 قلم کالا بر سایر کالا ها تاثیر گذاشته ، گلایه مندی مردم به حق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید