تور ارمنستان ارزان: ارمنستان جهت مناسب برای صادرات به اوراسیا و اروپاست

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اتاق کرمان گفت: به علت وجود تعرفه ترجیحی صفر ارمنستان با کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا، این کشور می تواند دروازه ورود کالاهای صادراتی ایران به اوراسیا و اتحادیه اروپا باشد.

تور ارمنستان ارزان: ارمنستان جهت مناسب برای صادرات به اوراسیا و اروپاست

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست مجازی آنالیز همکاری های اقتصادی کرمان و ارمنستان با حضور استاندار کرمان و سفیر ایران در ایروان اضافه کرد: باوجود ظرفیت های کرمان برای تجارت با ارمنستان، تا به امروز استفاده چندانی از آن ها نشده و در 6 ماهه امسال، فقط دو میلیون و 100 هزار دلار صادرات از گمرکات کرمان به ارمنستان اجرا شده است.

وی ادامه داد: از 20 قلم کالای صادراتی ایران به ارمنستان 11 قلم آن در کرمان قابل تأمین است و می توان آنها را با حجم گسترده صادر کنیم.

طبیب زاده، اظهار کرد: در سال گذشته طی تفاهم نامه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری کرمان و اتاق کرمان، راه اندازی 6 پایگاه صادراتی در کشورهای همسایه به ویژه ارمنستان و بعلاوه کشورهای چین، هند و روسیه به تصویب رسید که پایگاه صادراتی ارمنستان در اولویت قرار گرفته است.

رئیس اتاق کرمان اعلام کرد: مسائل بانکی، حمل ونقل جاده ای، زیرساخت پایانه مرزی، اخذ عوارض گمرکی بالا و تقویت نشدن دیپلماسی اقتصادی ایران و ارمنستان ازجمله مسائل فعالان اقتصادی برای تجارت با ارمنستان است.

در ادامه این نشست استاندار کرمان گفت: اتاق کرمان ساختار بسیار قوی دارد و فعالیت های بنیادی در حوزه های اقتصادی و یاری های بسیاری را برای برنامه ریزی در اقتصاد استان انجام می دهد.

علی زینی وند، اضافه کرد: اتاق کرمان در بخش صادرات به صورت حرفه ای ورود نموده و پیشنهادهای خوبی برای حل مسائل در سطح ملی ارائه می دهد.

وی ادامه داد: در استان کرمان ظرفیت های اقتصادی گسترده ای به علت حضور شرکت های صنعتی و معدنی بزرگ وجود دارد که در شرایط تحریم ها بخشی از مسائل کشور به واسطه شرکت های کرمانی در حال حل شدن هستند.

استاندار کرمان از سفیر ایران در ایروان درخواست کرد زمینه ارتباط مؤثر اتاق کرمان با اتاق ارمنستان و بخش های اقتصادی تأثیرگذار این کشور را فراهم نمایند.

زینی وند، با تأکید بر اینکه حفظ بازارهای هدف و استمرار حضور در آن ها مهم تر از ورود به این بازارهاست، گفت: اگر کیفیت، قیمت، بسته بندی و استاندارد محصول و کالای صادراتی ما مناسب باشد، می توان بازارهای بیشتری را جذب کرد.

وی جهانگردی را دیگر حوزه مناسب برای همکاری کرمان و ارمنستان دانست و اضافه کرد: جاذبه های جهانگردی استان بسیار بکر هستند اما تا به امروز آن گونه که باید معرفی نشده اند و باید از این فرصت در جذب جهانگرد استفاده کرد.

در ادامه این نشست سفیر ایران در ایروان اعلام کرد: هدف دولت در بخش تجارت خارجی، تمرکز بر همسایگان است که برای توسعه تجارت باید قوانین مزاحم شناسایی، مقررات متناقض اصلاح و استراتژی مدون برای صادرات تدوین گردد.

عباس بدخشان ظهوری، اظهار داشت: بازار ارمنستان به علت رقابتی بودن آن بسیار متفاوت از سایر کشورهاست و برای ورود به این بازار احتیاج به تحلیل بازار، احتیاجسنجی و مطالعه دقیق است.

وی با اشاره به اینکه باوجود همه مسائل تبادلات تجاری ایران و ارمنستان افزایش یافته است، اضافه کرد: دو سال گذشته 270 میلیون دلار تبادلات تجاری ما با ارمنستان بوده که پس از در نظر گرفتن تعرفه ترجیحی صفر، این تبادلات به حدود 370 میلیون دلار افزایش یافته است.

ظهوری، اظهار کرد: در حدود 9 ماه گذشته جهش صادراتی ایران رکورد 60 درصدی را به ثبت رسانده که صادرات به ارمنستان به راحتی می تواند به یک میلیارد دلار برسد.

سفیر ایران در ایروان گفت: حدود 7 هزار قلم کالا مشمول تعرفه ترجیحی برای صادرات از ارمنستان به اتحادیه اروپا هستند که می توان از این فرصت مهم استفاده کرد.

وی ادامه داد: ایران تا به امروز نتوانسته از ظرفیت منطقه ها آزاد برای معافیت های گمرکی استفاده کند و بهتر است اتاق کرمان برای شروع فعالیت ها در این منطقه، دفتر تجاری خود را در منطقه آزاد ارس راه اندازی کند.

در ادامه این نشست معصومه سعید، مدیر توسعه بازار و بهبود فضای کسب وکار اتاق کرمان از راه اندازی پایگاه صادراتی کرمان در ارمنستان به زودی و اعزام هیات تجاری به این کشور تا یک ماه آینده اطلاع داد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1905

به "تور ارمنستان ارزان: ارمنستان جهت مناسب برای صادرات به اوراسیا و اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: ارمنستان جهت مناسب برای صادرات به اوراسیا و اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید