اجازه گران شدن اینترنت را نمی دهیم

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر ارتباطات گفت: مجلس هم دیروز اذعان کرد، معتقد به گران شدن قیمت اینترنت نیست، ما هم با آن ها اشتراک نظر داریم.

اجازه گران شدن اینترنت را نمی دهیم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اضافه کرد: تا چهار سال قیمت را ثابت نگه داشتیم و محکم ایستاده ایم که قیمت ها افزایش پیدا نکند.

وی گفت: سیاست دولت بر توسعه فضای مجازی در شرایط فعلی است به خصوص که مردم درگیر کرونا هستند و آموزش ها در فضای مجازی دنبال می گردد.

آذری جهرمی ادامه داد: مجلس هم دیروز اذعان کرد، معتقد به گران شدن قیمت اینترنت نیست، ما هم با آن ها اشتراک نظر داریم، اما سوال این است که چگونه می گردد به یک بنگاه مالی بگویند 10 درصد مالیات را بالا ببر و قیمت ها را دست نزن؟

وی گفت: دولت یک ماه و نیم پیش مصوب کرد اپراتور ها 4 درصد مالیات را کم نمایند تا در جهت توسعه سرمایه گذاری گردد مثلا در توسعه روستایی که دغدغه مناطق محروم را داریم که عدالت آموزشی در همه جا برقرار باشد حالا چطور می گردد موضوعی را تصویب کنیم که توسعه اینترنت مناطق روستایی را محدود کند؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: سیاست دولت حمایت از عدالت اجتماعی است، اما آن چه می بینیم برعکس آن است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ظاهرا بعضی شرکت ها درآمد های خود را اظهار نمی نمایند؟ گفت: شرکت های همراه اول و مخابرات همه بورسی هستند و درآمد های شان در بورس و سامانه کدال ثبت شده است، مگر می گردد درآمدی وجود داشته باشد که اظهار نگردد؟

آذری جهرمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس گفت: متنی که از مصوبه کمیسیون تلفیق منتشر شده این است که پول به صدا و سیما و یک سری نهاد ها داده گردد، اما هنوز متن مصوبه مجلس را ندیده ام، به نظرم در سیاست های کلی با مجلس اختلاف نظر نداریم یعنی قیمت ها نباید گران گردد، مناطق محروم توسعه پیدا کند و شفافیت نیز مورد نظر باشد.

وی توضیح داد: در متن خبرگزاری مجلس که دیروز منتشر شده، اعلام نموده اند 10 درصد مالیات اضافه گردد و قیمت ها بالا نرود که این مسئله خلاف سیاست های کلی نظام است و ما با شورای نگهبان هم مکاتبه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1516

به "اجازه گران شدن اینترنت را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه گران شدن اینترنت را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید