آمار بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی رکورد زد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ثبت رکوردی جدید در تعداد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی اطلاع داد.

آمار بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی رکورد زد

به گزارش خبرنگاران آذر بایجان شرقی ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ثبت رکوردی جدید در تعداد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی اطلاع داد.

دکتر روزبه رجایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان به یکهزار و 600 نفر رسیده است که بالاترین میزان از زمان همه گیری کرونا از اسفند سال 98 محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: هر روز بر تعداد بیماران مراجعه کننده و بستری های کرونایی استان اضافه کرده می گردد و یک پنجم مجموع بستری های کرونایی، معادل حدود 300 نفر، بدحال بوده و در بخش های آی.سی.یو بستری هستند.

وی اظهار کرد: تقریبا هر روز بیش از 300 بیمار کرونایی مراجعه کننده به اورژانس ها را داریم که منجر به بستری می شوند و تعداد کل مراجعین به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان به دلیل ابتلا به کووید 19 بیش از این تعداد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: هر روز جلسات متعددی در بیمارستان ها و دانشگاه علوم پزشکی برای افزایش ظرفیت تخت های بستری مبتلایان به کووید 19 برگزار می کنیم.

وی گفت: برای ارایه خدمات به مبتلایان به ویروس کرونا ناگزیر از کاستن از تعداد تخت های سایر بخش های بیمارستانی هستیم تا ظرفیت هایی جدیدی ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا در شرایط بدی به سر می برد، به گونه ای که بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد بستری های کرونا در استان در زمان حاضر شاهد افزایش حدود چهار برابری نسبت به روزهای اول امسال است.

مسوولان نظام سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه موارد جدید ابتلا به کووید 19 در استان نیز سیر صعودی دارد، می گویند اگر سهل انگاری و عادی انگاری بیماری ادامه یابد، در روزهای آینده با شرایط به مراتب وحشتناک تری روبرو خواهیم بود و هر روز شماری از عزیزان مان را از دست خواهیم داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1627

به "آمار بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید