آشپزخانه تان را به مزرعه هوشمند تبدیل کنید

به گزارش مجله سرگرمی، بسیاری از سرآشپزها ترجیح می دهند در پخت غذا از سبزیجات تازه ای استفاده کنند که خودشان آن را پرورش داده اند اما در زندگی های شهرنشینی امروز این خواسته، چندان امکانپذیر نیست. به همین دلیل دانشمندان حوزه فناوری و کشاورزی با همکاری یکدیگر، یک مزرعه هوشمند کوچک و رومیزی با نام Tablefarm طراحی کرده اند که نه تنها برای سرآشپزها بلکه برای همه مردم قابل استفاده است.

آشپزخانه تان را به مزرعه هوشمند تبدیل کنید

بسکمک هم معتقدند که در بحران کرونا، چنین محصولاتی می توانند ضامن سلامتی بیشتر مردم باشند چراکه مردم کمتر برای خرید از خانه خارج می شوند و احتمال آلوده شدن آنها به ویروس کووید 19 بسیار کمتر خواهد شد.

این مزرعه خانگی هوشمند بدون خاک را می توان روی میز غذاخوری یا کانتر آشپزخانه قرار داد و بدون این که نیاز به نور خورشید داشته باشند از سبزیجات تازه همیشگی برخوردار شد. در این مزرعه کوچک، آبرسانی هم به صورت اتومات انجام می شود به همین دلیل هم هیچ نگرانی بابت خشک شدن احتمالی این سبزیجات کوچک وجود ندارد. این مزرعه به تعدادی سنسور مجهز است تا میزان دمای مورد نیاز برای رشد گیاهان را اعلام کند و همچنین تنش های کم آبی به این سبزیجات وارد نشود.

کاربر باید به محض مشاهده جوانه های کوچک سبزیجات آنها را بچیند. این سبزیجات می توانند یک رژیم غذایی سالم را برای کاربر رقم بزنند چراکه ارزش غذایی این جوانه های کوچک 260برابر سبزیجات بزرگ است. بذر در بستری خاص کاشته می شود و یک لایه ضخیم هیدروپونیک به جای خاک معمولی عمل می کند. مخزن این مزرعه هوشمند تنها هفته ای یک بار پر از آب می شود و گیاه به اندازه نیازش آب جذب می کند. در حال حاضر در این مزرعه، تربچه، گشنیز، کلم و شاهی قابل کشت است و طراحان امیدوارند در آینده ای نزدیک تنوع محصولات آن بالاتر برود.

چراغ های ال ای دی هم به کمک سنسورهایی که در طراحی این مزرعه هوشمند به کار رفته در مواقع لزوم روشن می شوند و نور خورشید را شبیه سازی می کنند تا فرایند طبیعی رشد سبزیجات شکل بگیرد.

هر 7 تا 10 روز یک بار محصول این مزرعه هوشمند قابل بهره برداری است و هر ماه یک بار هم سینی بذر باید با بذرهای جدید پر شود. همه اطلاعات این مزرعه هوشمند ازطریق تلفن هوشمند در اختیار کاربر قرار می گیرد تا در صورت نیاز، مخزن آب پر شود یا چراغ ال ای دی به صورت دستی روشن شود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1305

به "آشپزخانه تان را به مزرعه هوشمند تبدیل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشپزخانه تان را به مزرعه هوشمند تبدیل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید