246 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در سال 98 قطع شد

به گزارش مجله سرگرمی، تعداد سیم کارت های شخصی مسدود شده به دلیل ارسال پیامک های مزاحم تبلیغاتی در سال 98 از رقم 246 هزار سیم کارت عبور کرد اما با این وجود همچنان مشکل تبلیغات پیامکی حل نشده است.

246 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در سال 98 قطع شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران ، با وجود تشدید فرایند برخورد با موضوع تبلیغات پیامکی طی یک سال گذشته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از 246 هزار سیم کارت های شخصی را که مبادرت به ارسال پیامک های مزاحم تبلیغاتی می کردند قطع کرد.

براساس این گزارش، اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند و تسریع در فرایند برخورد با مزاحمت های پیامکی از بهمن ماه سال 97 و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت و منجر به مسدودی بیش از 246 هزار و 474 سیم کارت در سال 98 شد اما با این وجود همچنان مشترکان تلفن همراه بسیاری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته گلایه مندند و این فرایند، مشکل را به صورت 100 درصد حل نکرده است.

از آنجایی که کاربران بسیاری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ابراز نارضایتی می کنند، رگولاتوری از کاربران خواسته که از طریق سامانه دستوری ستاره 800 مربع شماره هایی را که اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی برایشان می کنند را اعلام کرده تا با آنها برخورد شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه 98 نیز از تشدید برخورد با افرادی که با شماره های شخصی و سرشماره ها اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم می کنند، خبر داد. براین اساس مقرر شد اگر مشترکی از سیم کارت خود برای پیامک های مزاحم استفاده کند، امکان ارسال پیامک برای تمام سیم کارت های متعلق به وی غیرفعال شود.

مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک های تبلیغاتی مربوط به پیامک هایی است که از سمت سیم کارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود.

از آنجایی که از این سیم کارت ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم کارت ها ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی است و به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این سیم کارتها را دریافت می کنند خواسته که از طریق کد دستوری این سیم کارتها را گزارش کنند.

مشترکان موبایل می توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#800) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند.

در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می کند می تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 917

به "246 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در سال 98 قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "246 هزار سیم کارت مزاحم پیامکی در سال 98 قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید