دسترسی 17 هزار نفر به ارتباطات پایدار و پرسرعت در یک هفته

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در هفته پایانی اردیبهشت ماه با اتصال 70 روستا به اینترنت، دسترسی بیش از 17 هزار نفر به ارتباطات پایدار و با کیفیت مهیا شد.

دسترسی 17 هزار نفر به ارتباطات پایدار و پرسرعت در یک هفته

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (سه شنبه) در پست اینستاگرامی خود نوشت: در هفته سرانجامی اردیبهشت ماه، در سراسر ایران 70 روستا به شبکه ملی اطلاعات پیوستند.

وی اضافه نمود: به واسطه این اتصال در مجموع چهار هزار و 966 خانوار با بیش از 17 هزار نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند.

زارع پور گفت: باید به عهدمان در اتصال همه روستا های بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات تا سرانجام امسال عمل کنیم.

وی با تاکید بر سختی این کار، تاکید کرد: نیاز به حمایت دولت و مجلس و مشارکت مردم داریم. ان شالله پیش روستاییان عزیز روسفید خواهیم شد. این جهت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، سال گذشته اعلام شد 98.8 درصد جمعیت روستا های بالای 20 خانوار کشور به اینترنت متصل هستند، اما بر اساس معیار تازهی که وزارت ارتباطات برای متصل بودن روستا ها به اینترنت مدنظر قرار داده است، میانگین اتصال روستا ها به اینترنت به حدود 80 درصد رسید.

بر اساس معیار های تازه که اینترنت با کیفیت و پایدار را مدنظر قرار می داد، برخی روستا ها از فهرست روستا های متصل خارج شدند تا مسائل آن ها در دسترسی مناسب به اینترنت رفع شود. تازهترین آمار برخطی که در سامانه دیار موجود است، حکایت از اتصال بیش از 86 درصد از روستا های بالای 20 خانوار کشور به اینترنت دارد.

جمعیت روستایی ایران اکنون از 20 میلیون نفر عبور کرده و در 39 هزار روستای کشور پنج میلیون و 903 هزار و 645 خانوار زندگی می کنند. 34 هزار و 879 روستا به شبکه ملی اطلاعات و 33 هزار و 79 روستا به تلفن ثابت روستایی متصل هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2091

به "دسترسی 17 هزار نفر به ارتباطات پایدار و پرسرعت در یک هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی 17 هزار نفر به ارتباطات پایدار و پرسرعت در یک هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید