10میلیارد ریال اعتبار برای جنگل کاری سبزوار هزینه می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: برای اجرای طرح نهضت سبز نهال کاری این شهرستان در عرصه های مرتعی، بیابان و جنگل 10 میلیارد ریال هزینه می گردد.

10میلیارد ریال اعتبار برای جنگل کاری سبزوار هزینه می گردد

از فروشگاه پرنده پارسی دیدن فرمایید.

عباس علی کیانی فرد در گفت وگو با خبرنگاران بیان نمود: در اجرای طرح ملی نهضت سبز 380 هکتار از عرصه های بیابانی و کویری شهرستان سبزوار زیر پوشش قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای پیروز این طرح نیازمند مشارکت جوامع محلی و دستگاه های اجرایی است، اضافه نمود: اولویت منابع طبیعی سبزوار در اجرای طرح نهضت سبز نهال کاری در مناطق بیابانی و کویری با هدف حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت ریزگردها در کانون های فرسایش بادی این شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: در این طرح نهال تاغ و گونه بیابانی آتریپلکس که مقاوم و سازگار با مناطق بیابانی است، کاشته می گردد.

کیانی فرد مطرح نمود: از اراضی بیابانی و کویری شهرستان سبزوار 21 هزار هکتار به عنوان کانون بحرانی فرسایش بادی شناسایی شده که طی سال های گذشته در 50 هزار هکتار زمین های بیابانی و کویری شهرستان سبزوار عملیات بیابان زدایی اجرا شده است.

800 هزار هکتار از وسعت یک میلیون هکتاری شهرستان سبزوار عرصه منابع طبیعی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 617

به "10میلیارد ریال اعتبار برای جنگل کاری سبزوار هزینه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10میلیارد ریال اعتبار برای جنگل کاری سبزوار هزینه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید