یونان بار دیگر حضور نظامی ترکیه در لیبی را محکوم کرد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر خارجه یونان اقدامات ترکیه در لیبی را لشکرکشی خواند و گفت که آتن با این اقدامات مخالف است.

یونان بار دیگر حضور نظامی ترکیه در لیبی را محکوم کرد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان حضور نظامی ترکیه در لیبی را محکوم کرد و خواهان توقف عملیات های نظامی آنکارا در این کشور شد.

دندیاس امروز چهارشنبه در شهر القبه لیبی با عقیله صالح، رئیس مجلس شرق لیبی یا مجلس طُبرُق ملاقات و طی آن بر اهمیت ایجاد راه چاره سیاسی برای برون رفت از بحران لیبی تأکید کرد.

به گزارش روزنامه الیوم السابع مصر، وزیر امور خارجه یونان از همه نیروهای خارجی حاضر در لیبی از جمله ترکیه خواست سریعاً خاک لیبی را ترک نمایند.

دولت ترکیه به همراه ایتالیا و قطر از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج حمایت می نماید. همین حمایت ها به ویژه حمایت های سیاسی و تسلیحاتی ترکیه باعث شده است نیروهای دولت مذکور بعد از بیش از یک سال دفاع از خود در برابر نیروهای شرق لیبی، بتوانند به سمت شرق و جنوب لیبی پیشروی نمایند. دولت وفاق ملی از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است در حالی که دولت شرق فاقد مشروعیت سیاسی است.

در طرف مقابل محور ترکیه، محور عربستان سعودی، امارات، مصر، فرانسه و یونان واقع شده است که از ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی حمایت می نمایند.

وزیر خارجه یونان دیروز با همتای تونسی خود در تونس ملاقات کرد و مدعی شد که ترکیه قوانین بین الملل را زیر پا گذاشته است. فرانسه و یونان در بین کشورهای غیرعرب حامی حفتر، به شدت از تحرکات ترکیه به ویژه کوشش آنکارا برای اکتشاف منابع انرژی جدید در آب های مدیترانه نگرانند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1027

به "یونان بار دیگر حضور نظامی ترکیه در لیبی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان بار دیگر حضور نظامی ترکیه در لیبی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید