چند نوع ویروس کرونا وجود دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، متخصصان بر این باورند که ویروس کرونا به سه سویه مجزا جهش یافته و در دنیا فراگیر شده است.

چند نوع ویروس کرونا وجود دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از سری لایو، دانشمندان از دانشگاه کمریج با نقشه برداری از شیوع ویروس کرونا در دنیا پیروز به شناسایی انواع این ویروس شامل نوع A، B و C شدند. نوع A که سویه اصلی است در ووهان چین شناسایی شد و در حال حاضر در آمریکا شیوع پیدا نموده است. نیویورک با 160 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا بیشترین تعداد مبتلایان در آمریکا را دارد.

متخصصان بر این باورند که نوع C ویروس کرونا در انگلستان و اروپا شیوع پیدا نموده است. گروه تحقیقاتی دانشگاه کمبریج راستا اولیه شیوع ویروس کووید-19 از ووهان به اروپا و آمریکای شمالی را بازسازی کردند. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که نوع A ویروس کرونا که بیشترین ارتباط با ویروس خفاش و خوک را دارد، رایج ترین نوع کرونا در چین نبوده است. نوع A کووید-19 در حال حاضر در استرالیا و آمریکا رایج شده است.

در چین رایج ترین نوع ویروس کرونا B بوده است که آغاز شیوع آن به شب کریسمس می رسد. نوع B در چین به کندی اما در خارج از این کشور به سرعت جهش پیدا نموده است. نوع B ویروس کرونا با دو جهش از نوع A متفاوت شده، در حالی که نوع C دختر نوع B (نوع C از نوع B ایجاد شده است) به شمار می رود و به وسیله سنگاپور به اروپا رسیده است. به گفته دانشمندان، ویروس کووید-19 به سرعت جهش می یابد و دنبال کردن درخت خانوادگی آن به درستی کار دشواری است.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 970

به "چند نوع ویروس کرونا وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نوع ویروس کرونا وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید