فوران سفر نگرانی جدید مقامات استرالیا و نیوزیلند

به گزارش مجله سرگرمی، احتمال افزایش ناگهانی سفر بین دو کشور وجود دارد. مقامات از این سفرها استقبال نموده و در عین حال نگرانی شیوع ویروس را دارند و در پی راهکارهای ویژه آن هستند.

فوران سفر نگرانی جدید مقامات استرالیا و نیوزیلند

نیوزیلند و استرالیا در خصوص احتمال شکل گیری فوران سفر (travel bubble) بین دو کشور بحث خواهند کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالیکه که استرالیا از بیشترین شمار مبتلایان به کووید-19 در دو هفته گذشته اطلاع داده است، احتمال افزایش ناگهانی سفر بین مردم این دو کشور وجود دارد. مقامات دو کشور از این سفرها استقبال نموده و در عین حال نگرانی شیوع ویروس را دارند و در پی راهکارهای ویژه آن هستند.

پرسنل پزشکی در حال اجرا تست کووید-19 در مرکز آموزش رانندگی در سیدنی- استرالیا/ عکس: رویترز

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در جلسه اضطراری ویروس کرونا در کابینه استرالیا شرکت خواهد نمود تا با استرالیایی ها در خصوص اجازه سفرها بین دو کشور در آینده نزدیک هم فکری نمایند. آنها در این نشست چگونگی سفرها و مجار بودن آنها در این شرایط را آنالیز خواهند کرد.

وینستون پیترز وزیر امور خارجه نیوزیلند در این باره اعلام نمود: تصور شکل گیری فوران سفر به استرالیا در دو هفته گذشته بین مقامات شکل گرفت. این موضوع می تواند باعث اتفاقات گسترده ای در حوزه گردشگری و اقتصاد گردد. از طرفی ما همیشه باید به گونه ای اقدام کنیم که از سلامت عمومی اطمینان یابیم.

وزیر خارجه نیوزیلند اضافه نمود: مقامات هر دو کشور جنبه های مسابقات ترانس تاسمان را در نظر گرفته و آنالیز نموده اند و بر این باورند که این مسابقات می تواند سفرها و ابتلا به ویروس را افزایش دهد. ترانس تاسمان رویداری ورزشی است که هر ساله بین دو کشور قدرتمند اقیانوسیه یعنی استرالیا و نیوزیلند در رشته های مختلف ورزشی برگزار می گردد.

به گزارش نیوزتاک زد بی، -یکی از سایت های خبری نیوزیلند-، مقامات دو کشور با اشاره به سابقه و تاریخ همکاری های خواستار افزایش سفرها به بهانه ترانس تاسمان در شرایط کنونی هستند و جلسه آینده می تواند اولین نوع نشست در کشورهای دنیا برای از سرگیری پرواز و سفر پس از کرونا به شمار آید.

رویترز نوشت: استرالیا و نیوزیلند هر دو از شیوع کند کرونا در کشورهایشان اطلاع داده اند. میزان رشد ویروس کووید-19 در این کشورها به مراتب پائین تر از بریتانیا، آمریکا و اروپا است. هر دوی این کشورها موفقیت خود را مدیون فاصله گذاری اجتماعی و تست گیری گسترده کرونا می دانند.

براساس آمار سال 2018، استرالیا حدود 24.9 میلیون و نیوزیلند نزدیک به 4.8 میلیون نفر جمعیت دارند. این دو کشور در شمار کشورهای قدرتمند منطقه اقیانوسیه هستند و به دلیل فاصله زمانی و مکانی زیاد با کشورهایی مانند اندونزی یا مالزی مقصد اول گردشگری و تجارت یکدیگر محسوب می شوند.

با این وجود استرالیا در روز دوشنبه (14 اردیبهشت) از شناسایی 26 مبتلا اطلاع داد که یک کودک 7 ساله نیز در میان آنها وجود دارد. این آمار بیشترین میزان افزایش در دو هفته گذشته استرالیا محسوب می گردد. نیوزیلند نیز برای اولین بار پس از تاریخ 16 مارس (28 فروردین) اعلام نمود هیچ مورد مبتلایی را شناسایی ننموده است.

استرالیا تا کنون از شناسایی 6800 مبتلا و 95 جان باخته و نیوزیلند از شناسایی 1137 مبتلا و 20 جان باخته اطلاع داده اند.

یکی از راهکارهای مقامات برای ادامه سفرها شناسایی سفت و سخت و شناسایی مسافران است. برای مثال در روز یکشنبه یک تیم راگبی نیوزیلند به استرالیا آمد. آنها قرار است برای شرکت در تورنومنت آخر این ماه برای مدتی وارد قرنطینه خود خواسته شوند. این تیم پس از کسب مجوزهای لازمِ سلامت در مسابقه شرکت خواهند کرد.

یک منبع مطلع در این باره به رویترز گفت: انتظار داریم اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا و جسندا اردرن همتای نیوزیلندی اش در خصوص استراتژی هایی در جهت کاهش شیوع ویروس کرونا در نشست روز سه شنبه با یکدیگر گفت و گو نمایند.

نیوزیلند در حال حاضر برنامه ردیابی ویژه برای افرادی که با مبتلایان یا ناقلان در ارتباط بوده اند را پیگیری نمی نماید. استرالیا از هفته گذشته کار جدیدی را شروع نموده و کسانی را که با یک فرد آلوده در ارتباط بودند را از این موضوع باخبر می نماید.

تا کنون بیش از 4 میلیون استرالیایی اپلیکیشن کووید سیف را دانلود نموده اند. استرالیایی ها دانلود گسترده این برنامه را پیش شرط حذف بیشتر قوانین قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی می دانند.

براساس گزرش های افزایش جان باختگان ئیروس در استرالیا به شیوع بیماری در یک کارخانه تولید گوشت در ایالت ویکتوریا ارتباط داشت.

از طرفی ابتلای یک پسر بچه 7 ساله در نیو ساوت ولز بار دیگر توجهات را به این سوال جلب کرد که آیا بچه ها در طول بحران بیماری دنیاگیر باید به مدرسه بروند یا خیر؟

دولت فدرال استرالیا اعلام نموده مدارس باز خواهند ماند زیرا بچه ها در میان قشرهای کم خطر هستند. با این وجود بعضی ازمقامات و دولت های ایالتی از والدین خواسته اند تا تا فرزندان خود را در خانه نگه دارند.

نیو ساوت ولز از هفته آینده مدارس را با خواهد نمود و ایالت ویکتوریا از والدین خواسته تا اواسط سال فرزندان را در خانه نگه دارند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1024

به "فوران سفر نگرانی جدید مقامات استرالیا و نیوزیلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوران سفر نگرانی جدید مقامات استرالیا و نیوزیلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید