چالش های استارتاپ های آموزشی در روزهای کرونا

به گزارش مجله سرگرمی، مدیران استارتاپ ها در نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بیان دغدغه های خود پرداختند.

چالش های استارتاپ های آموزشی در روزهای کرونا

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، صبح امروز نشست مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مدیران استارتاپ های حوزه آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار گردید. پس از سخنان سورنا ستاری و محسن حاجی میرزایی مدیران بعضی استارتاپ ها چالش های حوزه فعالیت خود را ارائه کردند.

نوید خواهی، مدیران یکی از استارتاپ های حوزه آموزش در این نشست گفت: ایجاد زیر ساخت های ارتباطی از چالش های این استارتاپ ها است. ایجاد ارتباطات پایدار و بدون قطعی از نیازهای کلاس های تعاملی است تا بتوان کلاس های آنلاین جذابی را برگزار کرد، ولی ما در کشور این زیر ساخت ها را نداریم ایجاد این زیر ساخت های ارتباطی را نیازمند هزینه های بالا دانست که خارج از توان استارتاپ های نوپا است، یادآور شد: فناوری که ما از آن بهره بردیم، ما هر سروری که استفاده می کنیم امکان میزبانی همزمان 2 هزار تا 2500 نفر را دارد. نکته دیگر این است که نگرانیم شرایط محصولات استارتاپ های حوزه آموزش در پس از کرونا به چه سرنوشتی دچار می شوند.

صحرایی، یکی دیگر از مدیران استارتاپ های حوزه آموزشی، آموزش های آنلاین همراه با ویدئو را پر ترافیک ترین رویداد در حوزه آموزش مجازی دانست و گفت: ما به لحاظ دانشی هیچ مسئله ای نداریم، ولی چالش اصلی ما در بخش سخت افزاری شامل زیر ساخت های ارتباطی است. در روستاها ارتباطات باند پهن وجود ندارد.

شریفی نیا از دیگر مدیران استارتاپ آموزشی در این نشست گفت: برای توسعه آموزش باید از شعار عبور کنیم. تغییر آموزش به یادگیری کاربردی توسعه یافته است، در حالی که نتایج مطالعات نشان می دهد که 85 درصد آموزش ها در مدارس غیر کاربردی است و تاثیری در زندگی آن ها ندارد 65 درصد از بچه ها 3 تا 5 سال به ابزارهای نوین ارتباطی دسترسی دارند، ولی محتوای مناسبی برای آنها وجود ندارد که این امر موجب هدر رفت سرمایه های اجتماعی می گردد.

در این نشست همچنین مغفول ماندن آموزش الکترونیکی برای ناشنوایان مطرح شد.

همچنین نسبت به اینکه تنها یک پلتفرم شاد در آموزش و پرورش فعال گردد نیز انتقاد شد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1065

به "چالش های استارتاپ های آموزشی در روزهای کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های استارتاپ های آموزشی در روزهای کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید