پنج جاذبه گردشگری که در سفر به مقدونیه باید ببینید

به گزارش مجله سرگرمی، مقدونیه به عنوان یکی از اعضای منطقه بالکان، جزو آن دسته از کشورهای اروپایی است که تاریخ، زخم های عمیق زیادی بر تن او به یادگار گذاشته است. ولی اکنون، کشوری که زمانی اسکندر مقدونی بر آن فرمانروایی می کرد، با طبیعتی شگفت انگیز و مجموعه ای از فرهنگ های متنوع که ترکیبی از سبک زندگی بالکان ها و بومیان مدیترانه را به نمایش می گذارد، به کشوری مجذوب کننده برای گردشگران تبدیل شده است. در طی دوران مختلف، زمام حکومت مقدونیه بر کف اقوام مختلفی ازجمله رومی ها، عثمانی ها، صرب ها و شوروی ها بوده است. بر همین اساس نمادهای ملی و مذهبی هر کدام این اقوام از صومعه ها، مساجد و کلیساهای ارتودکس گرفته تا قلعه های مستحکم، خرابه های باستانی و بازارهای قدیمی، به وفور در سطح کشور دیده می شوند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با گوشه ای از دیدنی ترین بخش های مقدونیه آشنا کنیم.

پنج جاذبه گردشگری که در سفر به مقدونیه باید ببینید

دریاچه اورید

دریاچه اورید یک المان طبیعی تماشایی احاطه شده به وسیله کوه ها است که در مرز مشترک مقدونیه با آلبانی قرار گرفته است. تماشای انعکاس اشعه های خورشید از آب های شفاف این دریاچه یک خاطره فراموش نشدنی در فکر گردشگران ایجاد به یادگار می گذارد. هرچند بسیاری از گردشگران خارجی از وجود این دریاچه اطلاع ندارند، ولی پس از جدایی مقدونیه از یوگسلاوی در دهه 90 میلادی، در سال های اخیر گردشگران به آهستگی در حال کشف این منطقه خاص هستند. دریاچه اورید یکی از قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه های قاره سبز بوده و بقای آن اهمیت زیادی برای تنوع زیستی این منطقه دارد. این دریاچه خانه بسیاری از گونه های منحصربه فرد همانند ماهی شکارچی و حلزون آب های شیرین است.

اورید

جاذبه های گردشگری شهر اورید تنها در دریاچه زیبای آن خلاصه نمی شود. شهر اورید که بعضی آن را اورشلیم بالکان می نامند، زمانی 365 کلیسا را در خود جای داده بود و بر همین اساس با عنوان مرکز تاریخی مقدونیه معروفیت داشت. با پرسه زدن در خیابان های قدیمی و سنگی شهر، می توانید از تماشا معماری های زیبا، رستوران ها و کافه های منحصربه فرد لذت ببرید. در بین جاذبه های فریبنده شهر می توان به دژ سامولی اشاره نمود که گویی از شهر و کلیسای کلمنت و پانته لیمون مقدس پاسداری می نماید. با این وجود، آنچه واقعا شهر اورید را از دیگر شهرهای مقدونیه جدا می سازد، ساحل زیبا و چشم انداز نفسگیر آب های فیروزه ای دریاچه اورید است. اگر نزدیک دریاچه رفتید، بازدید از کلیسای زیبای کانئو را نباید فراموش کنید.

اسکوپیه

به مرکز می رویم. بازدید از اسکوپیه یا اسکوپیا به خاطر داشتن مجموعه ای زیبا از معماری های گلچین شده شامل مساجد مربوط به دوران عثمانی، ساختمان های با طراحی نئوکلاسیک و انبوهی از مجسمه های چشم نواز و مدرن، به یکی از بایدهای سفر به مقدونیه تبدیل می شود. اسکوپیه به مدت بیش از شش هزار سال شاهد حکمرانی امپراطوری ها و کشورهای مختلف بوده است و از هر کدام یادگارهایی دارد که شاید زمانی تلخ ولی امروز شیرین هستند. از این بین می توان به دژ کیل و پل سنگی اشاره نمود که زمان ساخت آنها به سده ششم میلادی بازمی شود. بد نیست گریزی به بازار قدیمی اسکوپیه نیز بزنیم. با قدم زدن در این بازار، به واقع احساس خواهید کرد که در یکی از بازارهای قدیمی استانبول هستید. علاوه بر مراکز تاریخی و فرهنگی، همانند بسیاری از مرکز های اروپایی دیگر، اسکوپیه نیز با انبوهی از رستوران ها، فروشگاه ها، موزه ها و کافه ها، یک زندگی شبانه عالی برای گردشگران به ارمغان می آورد که قلب آن در میدان اصلی این شهر می تپد.

پارک ملی گالیچیتسا

پارک ملی گالیچیتسا که در میان دو دریاچه اورید و پرسپا قرار گرفته است، نماد حیات وحش مقدونیه محسوب می شود. گردش در دل دره های دست نخورده و پنهان، جنگل های انبوه و سرسبز و کوه های پرصلابت همان چیزی است که عاشقان طبیعت می توانند در این پارک ملی از آنها لذت ببرند. در داخل پارک با قله های زیبایی روبرو خواهید شد که بسیاری از آنها از توده های آهکی ساخته شده اند، ولی آنچه برای بیشتر گردشگران اهمیت دارد، چشم اندازهای زیبایی است که از بالای این قله ها می توان شاهد بود. چنانچه جزو هواداران زندگی گیاهان هستید، لازم به یادآوری نیست که پارک ملی گالیچیتسا گونه های زیبا و نادری را در دل خود پنهان نموده است. دست به کار شوید و آنها را کشف کنید.

بیتولا

بیتولا به عنوان دومین شهر بزرگ مقدونیه، در جنوب این کشور و در مرز مقدونیه و یونان قرار گرفته است. این شهر که در قرن چهارم پیش از میلاد مسیح بنیانگذاری شده است، ویرانه های باستانی زیادی را در صندوقچه خود پنهان نموده است. با این حال، نخستین چیزهایی که با ورود به این شهر متوجه آن خواهید شد، ساختمان های قدیمی و زیبا، گالری های هنری و مهمان نوازی گرم و صمیمی اهالی و کافه ها است. بیتولا با قرار گرفتن بین سه رشته کوه بزرگ، یک منطقه کوهستانی محسوب می شود. مساجد و بازارهای قدیمی مربوط به دوره عثمانی و فستیوال های مختلفی که در طول سال در این شهر برگزار می شوند، ازجمله جاذبه های دیگر آن هستند. بیتولا چندین موزه زیبا را نیز میزبانی می نماید که موزه بیتولا معروفترین آنها است. این موزه سعی نموده است تا نگاهی مجذوب کننده به تاریخ و فرهنگ شهر بیتولا بیندازد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2207

به "پنج جاذبه گردشگری که در سفر به مقدونیه باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج جاذبه گردشگری که در سفر به مقدونیه باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید