شرایط وخیم کشورهای آفریقایی در بحران کرونا

به گزارش مجله سرگرمی، اخبار موفقیت کشورهای شرقی و اروپایی در مدیریت بحران کرونا اگرچه صدای بیشتری در میان رسانه های بین المللی دارد اما خبرها از شرایط وخیم آفریقا حکایت دارند.

شرایط وخیم کشورهای آفریقایی در بحران کرونا

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، سازمان بهداشت جهانی از ابتلای بیش از 63هزار نفر به ویروس کرونای جدید در قاره آفریقا اطلاع داد.

از ماه مارس (اسفندماه) تا به امروز 22 مورد فوت تنها در کشور غنا ثبت شده است. این کشور اخیرا 533 مورد مثبت کووید19 را در اثر انتشار آلودگی توسط یک کارگر در کارخانه صنایع تکمیلی ماهی گزارش نموده است.

این در حالیست که شهروندان کشورهای آفریقایی سال هاست که با مسائل غیرقابل انکار در سیستم درمانی این کشورها درگیر هستند.

روسا و قدرتمندان این قاره برای اقدامات درمانی به کشورهایی چون سنگاپور (رئیس جمهور زیمبابوه سال گذشته در بیمارستانی در این کشور درگذشت) و انگلستان (رئیس جمهور نیجریه تا کنون بارها سفرهای درمانی متعددی به لندن داشته) سفر می نمایند در حالیکه مردم عادی از چنین امکانی بهره مند نیستند.

زاغه نشینان نایروبی در کنیا از حداقل امکانات بهداشتی نیز برخوردار نیستند و زندگی در چنین شرایطی خطر ابتلا به بیماری کووید19 را بین آنها به شدت افزایش داده است.

کشورهای آفریقای غربی بیش از 4600 مورد تایید شده از ابتلا به ویروس جدید کرونا گزارش نموده اند و با افزایش مراکز آزمایشی، تعداد موارد مثبت نیز افزایش می یابد.

افراد خصوصی، دولت ها و سایر سازمان ها تا کنون مبالغ گسترده ای را برای تهیه تجهیزات محافظ، آزمایش ویروس و تهیه وسایل امدادی در کشورهای آسیب پذیر در این قاره اهدا نموده اند.

  • شرایط کشورهای آفریقایی با شیوع ویروس کرونا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 995

به "شرایط وخیم کشورهای آفریقایی در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط وخیم کشورهای آفریقایی در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید