48ساعت سرنوشت ساز برای ترامپ و آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، تصویر و ویدئویی تازه از ترامپ در بیمارستان منتشر شده است تا نشان داده گردد حال او خوب است و حتی به امور ریاست جمهوری هم رسیدگی می نماید. رییس جمهور آمریکا در ویدئو منتشر شده می گوید: قبلا حالم خیلی خوب نبود، اما حالا خیلی بهترم. او تاکید نمود که چند روز آینده یک آزمون واقعی خواهد بود.

48ساعت سرنوشت ساز برای ترامپ و آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، ترامپ در این ویدئو چهار دقیقه ای از پزشکان و پرستاران معالجش و همه کسانی که در آمریکا و دنیا برای او آرزوی سلامتی نموده اند، قدردانی می نماید. او می گوید: فکر می کنم به زودی بازخواهم گشت تا مبارزات اتنخاباتی را به انتها برسانم.

روز آدینه اعلام شد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به همراه همسرش بانوی اول به کرونا مبتلا شده است. او چند ساعت بعد برای درمان به بیمارستان نظامی والتر رید که مجهزترین بیمارستان در آمریکاست منتقل شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده با انتشار یک پیغام ویدئویی قبل از انتقال به بیمارستان تاکید نمود که حالش خوب است. او در این پیغام کوتاه گفت: مایلم از همه به خاطر حمایت خارق العاده شان تشکر کنم. فکر کنم که حالم خیلی خوب است، اما می خواهیم مطمئن شویم که همه چیز خوب پیش می رود.

چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پس از انتشار این پیغام ویدئویی در حالی که ماسک به صورت زده بود با عبور از حیاط کاخ سفید سوار بالگردی شد که او را به بیمارستان والتر رید در حومه واشنگتن منتقل کرد.

این اتفاق در تاریخ امریکا بی سابقه است که یک رییس جمهور به خاطر بیماری ناچار شد که فاصله نزدیک تا بیمارستان را نیز با بالگرد طی کند.

دونالد ترامپ، 74 ساله، آدینه شب از داخل این بیمارستان در صفحه توئیتر خود نوشت: فکر کنم حالم خوب است! از همه سپاسگزارم! با عشق!

گفته می گردد ترامپ پیش از انتقال به بیمارستان مدتی را با یاری دستگاه اکسیژن تنفس نموده است.

تا دیروز اخبار منتشر شده درباره شرایط جسمانی ترامپ مثبت بود، اما بعضی منابع خبری پس از اعزام ترامپ به بیمارستان از شرایط او ابراز نگرانی کردند.

یک منبع مطلع درباره سلامتی ترامپ به خبرنگاران گفت که نشانه های حیاتی او در 24 ساعت گذشته خیلی نگران نماینده بوده و 48ساعت آینده هم برای سلامتی او خیلی معین نماینده است.

به گفته این منبع مطلع هنوز در جهت روشنی برای بهبود کامل او نیستیم. در همین حال امروز مارک مدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید اظهار کرد پزشکان بسیار نگران حال رئیس جمهوری آمریکا پس از ابتلا به ویروس کرونا بودند، اما شرایط جسمانی او بهبود یافته است.

به گفته رئیس کارکنان کاخ سفید دلیل نگرانی پزشکان کاهش سطح اکسیژن خون دونالد ترامپ بود. او اضافه نمود: دیروز صبح ما بسیار نگران بودیم. او تب داشت و سطح اکسیژن [در خون]هم به سرعت افت نموده بود.

این در حالی است پزشکان معالج ترامپ شرایط او را مثبت گزارش نموده بودند.

شان کانلی، پزشک مخصوص ترامپ در کنفرانسی خبری گفت که او پس از گذراندن شب اول در بیمارستان حال بسیار خوبی دارد. کانلی گفت که ترامپ به دستگاه اکسیژن متصل نیست و کماکان بطورطبیعی نفس می کشد و تب هم ندارد.

او همچنین گفت که رئیس جمهور تحت درمان با آنتی بادی ویروس کرونا قرار گرفته و به خوردن و نوشیدن و حرکت کردن تشویق شده است. پزشک دیگری درباره شرایط خوب روحی رییس جمهور آمریکا گفت که ترامپ به او گفته که احساس می نماید امروز می تواند از اینجا بیرون برود.

انتظار می رود که ترامپ چند روزی در مرکز درمانی بماند و تاریخی برای خروج او از بیمارستان اعلام نشده است. سن، جنسیت و چاقی رئیس جمهوری 74 ساله موجب می گردد که او در خطر بیشتر عوارض بیماری باشد. همسر او ملانیا که 50 ساله است با علایم سرفه و سردرد خفیف در کاخ سفید تحت مراقبت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: ابتلای ترامپ به کرونا و تشویش در اردوگاه جمهوریخواستار

انتقال رییس جمهور امریکا به بیمارستان با بالگرد

بحران در کاخ سفید

همزمان با بیماری رییس جمهور آمریکا اوضاع در کاخ سفید پیچیده شده است. چند نفر از نزدیکان ترامپ و کارکنان کاخ سفید مبتلا شده اند. هوپ هیکس دستیار رییس جمهور حلقه اول این زنجیره است. کلیان کانوی مشاور سابق ترامپ، رانا مک دانیل رییس کمیته ملی حزب جمهوری خواه، بیل استپین مدیر کمپین انتخاباتی، نیک لونا، مسئول اتاق رئیس جمهور آمریکا و یکی دستیاران ترامپ از جمله این افراد هستند.

سه سناتور جمهوری خواه نیز که با کاخ سفید ارتباط نزدیکی دارند مبتلا شده اند. به این ترتیب اوضاع در کاخ سفید ویژه و بی سابقه است. کمپین انتخاباتی ترامپ هم به حالت نیمه تعطیل درآمده و فعالیت های ستاد به صورت مجازی پیگیری می گردد.

یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت احتمالاً منشا ابتلای خوشه ای مقامات کاخ سفید و مقامات ارشد جمهوری خواه، مراسم اعلام نامزدی ایمی بارت به عنوان قاضی دیوان عالی امریکا از سوی ترامپ در رز گاردن کاخ سفید بوده است.

بیماری رییس جمهور فعالیت های دیگر بخش های دولت را نیز مختل نموده است امروز سفر مایک پمپئو به آسیا لغو شد.

مراسمی که تصویر می گردد منشا خوشه ابتلا در کاخ سفید است

سناریو های بدبینانه

کاخ سفید می گوید دونالد ترامپ وظایف خودش را از بیمارستان والتر رید که دفتر کار ویژه ای برای رئیس جمهوری آمریکا در داخل آن در نظر گرفته شده است انجام خواهد داد. تصویر منتشر شده امروز هم ترامپ را پشت میز کار نشان می دهد.

مارک مدوز رییس کارکنان کاخ سفید هم در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز تاکید نموده که در روز های گذشته هرگز احتمال انتقال قدرت به دلیل وضع جسمانی رئیس جمهوری آمریکا مطرح نشده است.

اما سناریو های دیگر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته اند.

بدترین سناریو این است که کرونا جان رییس جمهور آمریکا را بگیرد، این احتمال بسیار اندک است و احتمالا درمان ها پاسخ می دهند و او سلامتی اش را باز می یابد، اما ممکن است این فرایند کمی طولانی گردد و در حدود یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری کار را برای او سخت کند.

در این شرایط چه اتفاقی رخ می دهد. پیشتر یک بار در زمان ریگان و یک بار هم در زمان جرج بوش این اتفاق اتفاق افتاده که رییس جمهور به دلیل اینکه نمی توانسته به وظایفش عمل کند، اختیاراتش به معاون اول او داده شده است.

در صورتی که رئیس جمهور بیشتر از آن بیمار باشد که نتواند وظایفش را انجام دهد، مطابق متمم 25 قانون اساسی آمریکا، اختیارات خود را به معاونش محول می نماید. به این ترتیب مایک پنس، معاون ترامپ به عنوان کفیل ریاست جمهوری، خدمت خواهد نمود. پس از بهبودی، ترامپ دوباره امور را به دست می گیرد.

آزمایش کرونای مایک پنس منفی اعلام شده است پس او در شرایط تحویل موقت ریاست جمهوری قرار گرفته است.

اما مسئله پیچیده تر این است که اگر ترامپ تا انتخابات هم شرایطش بهبود پیدا نکند چه اتفاقی رخ خواهد داد. حزب جمهوری خواه مایک پنس را به عنوان معاون اول معرفی نموده نه نامزد ریاست جمهوری، پس باید این حزب در کمیته ملی خود انتخاباتی برگزار کند و نامزد جدید را معرفی نماید این فرد می تواند پنس باشد در این حالت جمهوری خواستار باید معاون جدیدی برای او معرفی نمایند. در این شرایط معین نیست تکلیف کسانی که تا حالا رای داده اند چه می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1253

به "48ساعت سرنوشت ساز برای ترامپ و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "48ساعت سرنوشت ساز برای ترامپ و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید