تور روسیه: وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی سفارت آمریکا را احضار کرد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه شامگاه آدینه به وقت محلی وابسته نظامی سفارت آمریکا در مسکو را برای ارائه شرح در مورد رویارویی خطرناک ناوشکن آمریکایی با ناوجنگی روسیه در دریای ژاپن احضار کرد.

تور روسیه: وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی سفارت آمریکا را احضار کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

از این دیپلمات آمریکایی خواسته شد تا با مراجعه به اداره امور همکاری نظامی بین المللی وابسته به وزارت دفاع روسیه، در خصوص کوشش مذبوحانه ناوشکن آمریکایی برای نقض مرز آبی روسیه شرح دهد.

مقامات وزارت دفاع روسیه به این وابسته نظامی سفارت آمریکا اطلاع دادند که مسکو اقدام خدمه ناوشکن یو اِس اِس چافی در نقض قوانین بین المللی را غیرحرفه ای می داند.

لازم به ذکر است، وزارت دفاع روسیه روز آدینه بیان کرد: امروز 15 اکتبر حوالی ساعت 5 بعدازظهر به وقت محلی ناوشکن یو اِس اِس چافی (USS Chafee) که چند روزی است در دریای ژاپن در حال اجرا عملیات است، به آب های سرزمینی فدراسیون روسیه نزدیک شد و کوشش کرد تا از مرز آبی این کشور عبور کند.

طبق این بیانیه، یک فروند ناو بزرگ ضد زیردریایی روسیه از کلاس اودالوی (Udaloy) موسوم به آدمیرال تریبیوتز به این ناوشکن آمریکایی نزدیک شد و پس از دادن چندین اخطار، راهنمایی این کشتی مهاجم به بیرون از آب های روسیه را شروع کرد.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، این ناوشکن آمریکایی پس از دریافت اخطارها به جای تغییر جهت و خروج از منطقه مزبور، پرچم های علامت دهی خود را به نشانه آمادگی برای برخاستن بالگرد از عرشه برافراشته و این بدان معناست که برای این کشتی تغییر جهت و سرعت غیرممکن بوده و در جهت نقض مرز آبی فدراسیون روسیه اقدام نموده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، خدمه ناوشکن آمریکایی پس از آنکه متقاعد شدند ناو جنگی روسی عزم آن دارند که مانع از نقض مرز آبی خود به وسیله این ناوشکن گردد، جهت خود را تغییر داده و در ساعت 5 و 50 دقیقه بعدازظهر به وقت محلی از جهت خود تغییر جهت داد؛ در حالی که کمتر از 60 متر با ناو آدمیرال تریبیوتز فاصله داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1859

به "تور روسیه: وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی سفارت آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی سفارت آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید