تور آلمان ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی برلین شونفلد در آلمان

به گزارش مجله سرگرمی، آشنایی با فرودگاه برلین شونفلد | Schönefeld Airport

برلین شونفلد یکی از فرودگاه های بین المللی آلمان است که در نزدیکی شونفلد (براندنبورگ) وجود دارد. از سمت برلین، فرودگاه برلین شونفلد حدود 18 کیلومتر فاصله دارد و در سمت جنوب این شرکت قرار گرفته و دومین فرودگاه بین المللی این شهر بعد از فرودگاه تگل محسوب می گردد. ساخت این فرودگاه را به سال 1934 نسبت می دهند و بعد از آن بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. در ادامه این متن با خبرنگاران باشید تا فرودگاه برلین شونفلد Schönefeld Airport را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

تور آلمان ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی برلین شونفلد در آلمان

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

تاریخچه

  • سال 1934: شرکت Henschel Aircraft Plant (هنشل) قراردادی با شرکت Ambi-Budd بست و ساخت هواپیماهایی را در شونفلد شروع کرد. 3 باند فرودگاه 800 متری در این مکان ساخته شد تا به وسیله هواپیماهای نو استفاده گردد.
  • سال 1946: اواخر ماه مه 1946، شرکت هواپیمایی شوروی Aeroflot یک سوریس برنامه ریزی شده بین برلین شونفلد و مسکو را شروع کرد.
  • سال 1947: حکومت نظامی شوروی دستور ساخت یک فرودگاه شهری داد و ایرلاین روسی Aeroflot سرویس هوای هوایی تجاری را شروع کرد. از آنجایی که موقعیت فرودگاه برلین شونفلد خارج از مرزهای شهری بود، ایرلاین آلمان شرقی به نام Interflug می توانستند در اینجا پرواز داشته باشند.
  • سال 1960: در این سال، فرودگاه به وسیله مسافران آلمان غربی که از مقاصدی چون پراگ و بوداپست می آمدند، بسیار استفاده می شد؛ زیرا در آلمان غربی این راستاها اجرا نمی شد.
  • سال 1969: فرودگاه در این سال بیش از 1 میلیون مسافر را در سال جابجا می کرد.
  • سال 1985: با اضافه شدن ترمینال های B و C، فرودگاه بزرگتر شد و به همین علت استفاده از آن نیز بیشتر رونق گرفت.
  • سال 1986: دومین حادثه هوایی بزرگ در آلمان شرقی رخ داد: 72 نفر جان خود را از دست دادند که در میان آن ها 20 دانش آموز وجود داشت.
  • سال 1991: شرکت Interflug فعالیت خود را متوقف کرد و همین موضوع باعث کاهش شدید تعداد مسافران شد. بین سال 1991 و 1993، فرودگاه به وسیله پایگاهی برای نیروی هوایی فدرال شماره 65 استفاده شد.
  • سال 1995: با توسعه ترمینال A توافق شد.
  • سال 1996: در این سال برلین، براندنبورگ و جمهوری آلمان با هم توافق کردند تا یک فرودگاه بین المللی برای برلین و براندنبورگ در اینجا احداث نمایند.
  • سال 2003: فرودگاه که در دهه 90 پروازهای چارتر زیادی داشت، به وسیله ایرلاین های مقرون به صرفه قیمت (Ryanair, V Bird, Germanwings) بسیار مورد استفاده نهاده شد.
  • سال 2005: شرکت هواپیمایی Germanwings، فرودگاه برلین شونفلد را به عنوان پایگاهی برای پروازهای دو هواپیما به شهرها انتخاب کرد.
  • سال 2010: در این سال، تعداد مسافران به 7.3 میلیون نفر رسید که نشانه موفقیت این فرودگاه در 5 سال اخیر بود. بیش از 80 درصد پروازها را شرکت های مقرون به صرفه قیمت تشکیل می دادند و مقاصد جذابی در سراسر اروپا، این فرودگاه را جای خوبی برای گردشگران و مسافران کاری نموده بود.
  • سال 2015: در این سال باندهای فرودگاه برلین شونفلد بازسازی شدند تا باندی به نام BER درست گردد و در طول بازسازی، پروازها به باندهای دیگر انتقال داده می شدند. از تورین و بارسلونا حدود 25 حامی با پرواز به فرودگاه آمدند و در اواخر سپتامبر 2015 دستورهایی مبنی بر توسعه زیرساخت های هواپیمایی در شونفلد داده شد. هیئت نظارت یک بسته 65 میلیون یورویی ارائه داد تا به وسیله آن، ترافیک های هوایی تا باز شدن باند نو ایمن باشند.
  • سال 2016: تقریبا توسعه فرودگاه به سرانجام رسید، اما هنوز هم می توان بخش هایی را دید که در حال اضافه شدن به فرودگاه هستند.

اطلاعات فرودگاه برلین شونفلد

نام فرودگاه بین المللی برلین شونفلد: Berlin Schönefeld Airport

کد یاتا: SXF

کد ایکائو: EDDB

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 48 متر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی آلماتی: berlin-airport.de

ترمینال ها

فرودگاه برلین شونفلد 4 ترمینال دارند که در کنار یکدیگر واقع شده اند اما بخش های زمینی جداگانه ای دارد.

  • ترمینال A

این ترمینال ساختمان اصلی فرودگاه است و گیت چک این ترمینال های A و B در اینجا قرار دارند. کانتر های A01 تا A18 برای پروازهای خروجی در این فرودگاه واقع شده است.

  • ترمینال B

این ترمینال در جناح کناری واقع شده که در ابتدا برای مسافران ترانزیتی که از برلین غربی آمده و به وسیله تورهای مقرون به صرفه آلمان شرقی سفر می کردند، استفاده می شد. در حال حاضر به طور اختصاصی به وسیله شرکت هواپیمایی EasyJet استفاده می گردد که کانترهای B20 تا B29 در آن قرار دارند. 3 پل فرودگاهی و بعلاوه چندین راستا پیاده روی به هواپیما در اینجا وجود دارد.

  • ترمینال C

این ترمینال در سال 2008 تغییر کابری داد تا سفرهای گشت و گذار و پرواز در ارتباط با رویدادهای خاص را اداره کند. ترمینال C در سال 2015 برای دسترسی به تمام گیت های ترمینال، دوباره تنظیم شد. برای کاهش تراکم در ترمینال های دیگر، در حال حاضر ایست بازرسی های امنیتی اضافی دارد تا برای مسافرانی که کارت پرواز گرفته اند، چمدان خود را آنالیز نموده اند و یا فقط ساک دستی دارند، در اینجا منتظر بمانند.

  • ترمینال D

این ترمینال در سال 2005 به خاطر افزایش سریع مسافران افتتاح شد. این ترمینال دارای گیت های شماره D40 تا D57 است که بیشتر به وسیله ایرلاین های Ryanair، Condor، Germania و Norwegian Air Shuttle استفاده می گردد. پل فرودگاهی در اینجا دیده نمی گردد اما راستاهای پیاده روی به هواپیما به صورت متععد در اینجا وجود دارد.

راستاهای دسترسی به فرودگاه

  • قطار اکسپرس: شما می توانید به وسیله قطار خطوطRE7 و RB14به فرودگاه برسید که از برلین به اینجا و برعکس بین ساعت های 4:30 صبح تا 11 شب رفت و آمد می نمایند و این راستا حدودا 30 دقیقه طول می کشد.
  • اتوبوس: استفاده از اتوبوس هم به این فرودگاه امکان پذیر است که از ترمینال A به مرکز شهر و برعکس می فرایند، اتوبوس ها عبارتند از: 163، 171، X7،N7 و N60
  • تاکسی: استفاده از تاکسی نیز امکان پذیر است که مانند تمام فرودگاه ها در اینجا هم دیده می شوند. این را در نظر داشته باشید که تاکسی معمولا هزینه بیشتر از سایر وسایل حمل و نقل از شما خواهد گرفت.
منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2019

به "تور آلمان ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی برلین شونفلد در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی برلین شونفلد در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید