واکنش پورشه نسبت به نقدها در خصوص پیمایش اندک پورشه تایکان

به گزارش مجله سرگرمی، در طی ماه های اخیر اخبار منفی زیادی در مورد برد پورشه تایکان منتشر شد و این برند آلمانی را وادار کرد تا از محصول خویش دفاع کند. حال آزمایش جدیدی با پورشه تایکان توربو اجرا شده که در طی آن این خودرو توانست جهت چند ایالت آمریکا را طی کند. این مسافت شامل 702 کیلومتر بود و از ایالات آتلانتا، جورجیا و فلوریدا عبور می کرد. پورشه تایکان توربو پیروز شد با یکبار شارژ مسافت 400 کیلومتر را در این جهت طی کند و رکورد قبلی خود را که حدود 324 کیلومتر بود، ارتقا دهد.

واکنش پورشه نسبت به نقدها در خصوص پیمایش اندک پورشه تایکان

البته پورشه تایکان توربو این مسافت را واقعا با یکبار شارژ طی نکرد و به نظر می رسد پورشه کمی در این آزمایش تقلب نموده باشد. این آزمایش توسط شرکت آلمانی تدارک دیده شده بود و به همین دلیل پورشه راننده خودرو را ملزم کرد در زمان های مقرر شده نسبت به شارژ خودرو اقدام کند. با این وجود تام مولاکنی که نویسنده همراه تیم تست بود، شرایط شارژ، مسافت طی شده و دیگر اطلاعات مربوطه را در طول راستا یادداشت نمود. این اطلاعات به او یاری کرد تا میزان مسافت طی شده با هر بار شارژ را محاسبه نموده و حداکثر مسافت قابل پیمایش با هربار شارژ را بدست آورد. نتایج حاکی از افزایش قابل قبول برد پورشه تایکان توربو داشتند.

قدم به قدم با تست پورشه تایکان

تام مولاکنی نویسنده تیم و راننده تست در طی این آزمایش همانند افراد عادی با پورشه تایکان رانندگی کردند. به همین دلیل خودرو را با سرعت معمول رانده و از رانندگی در حالت مسابقه ای اجتناب کردند. با این حال شتاب فوق العاده پورشه تایکان هر راننده ای را به فشار دادن بیشتر پدال ترغیب می نماید و این اتفاق در مورد مولاکنی و راننده نیز رخ داد. برای مثال بخشی از راستا تست از ساحل دیتونا عبور می کرد که راستای مناسب برای شتاب گیری است. راننده در این راستا پورشه تایکان را با سرعت 160 کیلومتربرساعت راند و علاوه برآن با یک تسلا مدل 3 نیز به رقابت جاده ای پرداخت.

خودروهای برقی همانند دیگر ادوات الکتریکی نسبت به شرایط آب و هوایی حساس هستند و بنابراین بخشی از سفر پورشه تایکان در شرایط نامطلوب دمایی سپری شد. برای مثال بخش نخستین سفر با دمای 5 درجه بالای صفر و در هوایی بارانی شروع شد. روز بعد دما یک درجه زیر صفر بود و قسمت آخر سفر نیز در محلی با دمای 15 درجه سانتی گراد به سرانجام رسید.

پیش تر آزمایشات غیررسمی در مورد برد پورشه تایکان صورت گرفته بود. برای مثال فردی به مولاکنی گفته بود وی پیروز شده با یکبار شارژ به برد 370 کیلومتر با پورشه تایکان دست پیدا کند. راننده تست و مولاکنی تمایل داشتند چنین آزمونی را انجام دهند اما پورشه آن ها را از اجرای این کار منع نموده و در مورد تخلف از برنامه تست به آن ها هشدار داده بود.

منبع: MOTOR1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 781

به "واکنش پورشه نسبت به نقدها در خصوص پیمایش اندک پورشه تایکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پورشه نسبت به نقدها در خصوص پیمایش اندک پورشه تایکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید