واکنش اولیانوف به رفتار پلیس آلمان با انریکه مورا

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در واکنش به خبر ممانعت از ادامه سفر مورا در فرودگاه فرانکفورت پرسید: اگر با مقامات ارشد اتحادیه اروپا با گذرنامه دیپلماتیک چنین رفتار می گردد، مردم عادی باید چه انتظاری داشته باشند؟

واکنش اولیانوف به رفتار پلیس آلمان با انریکه مورا

به گزارش فارس، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در توییتی به اقدام پلیس آلمان در ممانعت از ادامه سفر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در فرودگاه فرانکفورت واکنش نشان داد.

وی در این خصوص نوشت: اگر با مقامات ارشد اتحادیه اروپا با گذرنامه دیپلماتیک چنین رفتار می گردد، مردم عادی چه انتظاری باید داشته باشند؟ بیایید امیدوار باشیم که این یک سوءتفاهم موردی بود که دیگر تکرار نخواهد شد.

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (آدینه) در توییتی خاطرنشان کرد پلیس آلمان در حالی که در جهت بروکسل در بازگشت از تهران بوده، مانع ادامه سفر او شده است.

وی در این خصوص نوشت: هیچ شرحی داده نشد. (متوقف کردن) یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. گذرنامه و گوشی هایم را گرفتند.

معاون جوزپ بورل سپس خاطرنشان کرد: اکنون به همراه دو همکارم، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در وین و رئیس گروه ویژه ایران سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آزاد شده ایم. ما را جدا از هم نگه داشتند. از ارائه هرگونه شرح در خصوص آنچه که به نظر نقض کنوانسیون وین است، خودداری کردند.

انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین روز چهارشنبه برای دومین بار در سال تازه شمسی در تهران حضور یافت و با علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد.

مورا شب قبل از عزیمت به تهران در توییتی با بیان این که دوباره برای ملاقات با علی باقری و دیگر مقامات ایرانی درباره مذاکرات وین و دیگر موضوعات راهی تهران هستم، نوشت: کار بر روی برطرف اختلافات به جامانده در مذاکرات ادامه دارد.

بعد از سفر مورا به تهران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادامه پیدا کردن مذاکرات برطرف تحریم های ایران در آینده نزدیک اطلاع داد.

وی در این باره شرح داد: مذاکرات هسته ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2086

به "واکنش اولیانوف به رفتار پلیس آلمان با انریکه مورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اولیانوف به رفتار پلیس آلمان با انریکه مورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید