هیچ فاصله ای نمی تواند مانع رشد هنر گردد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/همدان هنرمند به نام و مشهور همدانی در حوزه نقالی و تئاتر از روزهای قرنطینه خود بهینه استفاده نموده و معتقد است هیچ فاصله ای نمی تواند مانع رشد هنر در خانه ها باشد و هنرمند واقعی در سختی ها خود را شکوفا می نماید.

هیچ فاصله ای نمی تواند مانع رشد هنر گردد

در روزهای سخت قرنطینه خانگی و شروع طرح فاصله اجتماعی ارتباط برقرار کردیم با هنرمندان استان همدان و از حال و هوای خانه نشینی آنها جویا شدیم.

سیدمهرداد کاووسی هنرمند 31 ساله استان همدان در گفت و گو با خبرنگاران، از سابقه 20 ساله خود در عرصه تئاتر می گوید: تئاتر را ار دوران مدرسه شروع کردم و در حال حاضر 12 سال است که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارم.

تفکر عنصر اصلی در شکوفایی استعداد

این هنرمند همدانی که مدیریت تعداد بسیاری از کلاس های آموزش نقالی، شاهنامه خوانی و فن بیان در استان را عهده دار است، اعلام می نماید: با توجه به شرایط پیش آمده و تحقق پویش درخانه بمانیم تمامی کلاس ها را به شکل دیگری برگزار می کنیم و شیوه های آموزش را برای نخستین بار به شیوه مجازی تبدیل نموده ایم.

وی ادامه می دهد: غالب آموزش ها و یادگیری ها در کلاس های مجازی فن بیان، نقالی و شاهنامه خوانی به صورت صوتی اجرا شده و در بعضی موارد با بارگذاری فایل های تصویری تا به امروز کلاس ها را پیش برده ایم.

وی از اشتیاق هنرجویان در این شیوه آموزشی می گوید و بیان می نماید: مهمترین فاکتوری که در کلاس های مجازی درنظر گرفته شده تفکر در ارائه دروس تدریس شده به هنرجویان است که باعث شکوفایی استعداد آنها شده است.

بازنشر فعالیت های گذشته در فضای مجازی

کاووسی خاطرنشان می نماید: از دیگر اقداماتی که برای تشویق افراد به در خانه ماندن اجرا شده، بازنشر کارهای قبلی هنری در فضای مجازی است به گونه ای که فایل های نقالی و شاهنامه خوانی های گذشته در قالب یک پویش به صورت خودجوش در اختیار همه مردم قرار گرفته است.

وی پر کردن زمان افردای که در خانه مانده اند را یکی از وظایف خود دانسته و می گوید: هنرمندان باید کوشش نمایند تا انگیزه ای برای مردم ایجاد گردد که خانه نشینی آنها با کسالت همراه نگردد.

این هنرمند تصریح می نماید: با دوستان و همکاران خود همراه شده ایم تا هر شخص در هر زمینه ای که تخصص دارد به عنوان مثال طنازان در حوزه طنزپردازی، هنرمندان موسیقی در حوزه خود و دوستان عرصه نمایش در ارائه هنر نمایشی، هنر خود را به وسیله فضای مجازی در معرض نمایش قرار دهند.

راه اندازی پویش کتاب و تصویر در همدان

وی از راه اندازی پویش کتاب و تصویر در همدان خبر می دهد: یک چالش در استان همدان به زودی راه اندازی خواهد شد که در آن همه افراد با هرگونه استعدادی می توانند شرکت نموده و هنر خود را به نمایش بگذارند به گونه ای که هر شخص از آخرین کتابی که مطالعه نموده نمایش مصوری خلق نموده و منتشر کند.

وی در شرح این چالش ادامه می دهد: این امر محرک خوبی برای افراد بوده و هر شخص می تواند با حداقل امکاناتی که در اختیار دارد مطالب موجود در کتاب مطالعه شده را با خلاقیت به تصویر بکشد.

کاووسی صداسازی و اجرای بعد تصویری مطالعه را نیازمند تفکر و خلاقیت فردی می داند و می گوید: به علت دور بودن افراد و عدم ارتباط با یکدیگر در روزهای قرنطینه در انتها این پویش شاهد بروز و ظهور و شکوفایی استعداد بسیاری از هم استانی ها خواهیم شد.

اجرای زنده نمایش نامه خوانی در فضای مجازی

وی از اتفاق دیگری برای هنر استان خبر می دهد: به زودی نمایشنامه خوانی در ساعات مقرر به صورت زنده در فضای مجازی انجام می گردد که این امر به منظور راهنمایی و تشویق مردم شریف برای در خانه ماندن صورت خواهد گرفت و عمده موضوعات آن در حوزه طنز و در زمینه مسائل بهداشتی و آموزشی است.

وی در انتها اعلام می نماید: تمامی فعالیت های ذکر شده به صورت انفرادی اجرا شده و گروهای فعال به صورت یک تا دو نفره وظیفه خود دانسته اند که در شرایط خانه نشینی و تحقق طرح فاصله اجتماعی مردم را سرگرم نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 936

به "هیچ فاصله ای نمی تواند مانع رشد هنر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ فاصله ای نمی تواند مانع رشد هنر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید