همکاری جاسوسی و اطلاعاتی آمازون با انگلیس

به گزارش مجله سرگرمی، نهادهای اطلاعاتی انگلیس قراردادی را با آمازون برای استفاده از خدمات کلود این شرکت منعقد نموده اند. انگلیس امیدوار است از این طریق فعالیت های جاسوسی خود را سرعت ببخشد.

همکاری جاسوسی و اطلاعاتی آمازون با انگلیس

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تک اکسپلور، قرارداد یادشده به طور مخفیانه امضا شده و ارزش آن بین 500 میلیون پوند تا یک میلیارد پوند برآورد شده است.

رهبری اجرای این قرارداد بر عهده ستاد ارتباطات دولت انگلیس خواهد بود که میخواهد دسترسی ایمن سازمان های اطلاعاتی انگلیس را به خدمات یارانش ابری یا کلود ممکن کند. ظاهرا بعد از آنالیز های گسترده این جمع بندی حاصل شده که خدمات کلود آمازون بر رقبا فزونی دارد.

از جمله سازمان های تحت پوشش این قرارداد می توان به MI5، سرویس امنیتی داخلی انگلیس و MI6 اشاره نمود. بعلاوه بعضی سازمان های دیگر دولتی انگلیس هم از این خدمات بهره مند می شوند، اما خود آمازون حق دسترسی به این داده ها را ندارد. دولت انگلیس از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری نموده است.

سخنگوی رسمی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در این مورد به خبرنگاران گفت: ما برای دهه ها از فناوری بخش خصوصی در برنامه های امنیت ملی استفاده نموده ایم تا کشور را ایمن نگه داریم.

استفاده از خدمات کلود به سازمان های جاسوسی انگلیس امکان می دهد حجم زیادی از داده ها را زنده و قابل دسترس نگه دارند و بتوانند به سرعت در آنها جستجو نمایند. احتمالا برای ارائه این خدمات تاسیسات جدیدی به وسیله آمازون برپا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1874

به "همکاری جاسوسی و اطلاعاتی آمازون با انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری جاسوسی و اطلاعاتی آمازون با انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید