سفر وزیر خارجه انگلیس به جنوب شرق آسیا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس برای سفری یک هفته ای راهی منطقه جنوبی شرق آسیا شده و قرار است در نخستین مقصد خود به مالزی سفر کند.

سفر وزیر خارجه انگلیس به جنوب شرق آسیا

بر اساس این گزارش، تراس که قرار است در جریان این سفر منطقه ای به تعمیق و توسعه روابط مالی و امنیتی مشترک میان انگلیس و کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا بپردازد، بعلاوه قرار است پس از مالزی، راهی تایلند گردد.

وزیر خارجه انگلیس در مورد این سفر گفت: من می خواهم بریتانیا را در جایی قرار دهم که (مرکز) رشد آینده است و به این فکر کنم که شرکای اصلی ما در سال 2050 و پس از آن کدام کشورها خواهند بود.

وی بعلاوه اضافه کرد: آسیای جنوب شرقی موتور اقتصاد جهانی خواهد بود و من از بریتانیا می خواهم که بخشی از آن باشد و روابط مالی و امنیتی خود را با منطقه ارتقا داده تا اهمیت روزافزون آن را منعکس کند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در مورد محور احتمالی مذاکرات تراس با رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا تاکید نمود که هدف اصلی وی در این سفر، مذاکره در مورد سرمایه گذاری در بخش زیرساخت های این کشورها خواهد بود.

بعلاوه گفته می گردد تراس قرار است در مورد موارد دیگری همانند فناوری های نوین، اقتصاد دیجیتال و همکاری های امنیتی با رهبران مالزی و تایلند مصاحبه کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1886

به "سفر وزیر خارجه انگلیس به جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر خارجه انگلیس به جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید