هر دارویی وارد لیست و تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سعید نمکی ظهر سه شنبه در آئین بهره برداری از تولیدات صنعتی و محصولات دانش بنیان شهرک صنعتی شهرستان نظرآباد، اظهار کرد: خرسندیم از اینکه دانش آموختگان دانشگاه های کشور در خلق ثروت ملی نقش آفرینی می نمایند.

هر دارویی وارد لیست و تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قدمت صنعت واکسن سازی ایران بیش از 90 سال است، گفت: فراوری ملی نیازمند حمایت است، بارانت واردات مقابله می کنیم، اگر در حوزه فراوری دارو که به سلامت مردم مرتبط است رانتی وجود داشته باشد نیز مقابله خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، گفت: این بیماری طی سه سال گذشته بزرگ ترین آسیب را به حیات وحش وارد نموده است، تعداد زیادی از کل، قوچ، بز و میش که از گنجینه های ذخایر ژنتیک محسوب می شوند به خاطر شیوع این بیماری نابودشده اند.

نمکی با تأکید بر اینکه از حوزه واکسن سازی حمایت می کنیم، گفت: ورود بخش خصوصی به این حوزه نیز یکی از افتخارات کشور است.

وی در ادامه به ورود بعضی فرآورده ها به لیست داروها اشاره نمود و گفت: در جای جای جهان هر دارویی به راحتی وارد لیست نمی گردد، در صورت تحقق این مهم وارد لیست بیمه نمی گردد زیرا در مرحله نخست تأثیر دارو سنجیده می گردد و در کنار آن بازدهی مالی و میزان سرمایه ارزیابی می گردد.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید با ارزان ترین و مؤثرترین شیوه ممکن نظام سلامت کشور را اداره کنیم، اضافه نمود: سهم بخش سلامت از فراوری ناخالص ملی در ابتدای دولت دکتر روحانی 6.3 درصد بود در حالی که این رقم به 9 درصد رسیده است، این آمار در کشور انگلیس برابر 8 و در کشورهای منطقه بیشتر از عدد 8 درصد نیست.

نمکی بابیان اینکه نظام سلامت باید با محصولات باکیفیت اداره گردد، گفت: به همین دلیل نسبت به ورود داروهای جدید به لیست دقت بیشتری انجام می گردد که اثر دارو و سازگاری آن با جیب و سرمایه معین باشد.

وی با اشاره به انتظاراتی که از وزیر بهداشت می رود، گفت: اجازه نمی دهم ترمز فراوری کشیده گردد. همچنین اجازه نخواهم داد مادامی که در کشور محصول داخلی وجود دارد، محصولات خارجی وارد گردد.

وزیر بهداشت خطاب به فعالان حوزه فراوریات دارو، واکسن و سرم، گفت: نباید انتظار داشته باشید هر دارویی وارد لیست و تحت پوشش بیمه قرار گیرد زیرا اثربخشی دارو نسبت به بُعد مالی ارزیابی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 198

به "هر دارویی وارد لیست و تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر دارویی وارد لیست و تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید