نگاه ایرانی واجد شرایط اسکار است

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم کوتاه نگاه به کارگردانی فرنوش صمدی، نویسندگی علی عسگری و فرنوش صمدی و تهیه کنندگی پوریا حیدری تنها فیلم کوتاه داستانی ایرانی واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم کوتاه اسکار 2019 است.

نگاه ایرانی واجد شرایط اسکار است

به گزارش خبرنگاران، فیلم کوتاه نگاه که با برنده شدن جایزه جشنواره AFI؛ شرایط لازم برای رقابت در شاخه بهترین فیلم کوتاه نود و یکمین دوره جوایز سینمایی اسکار را کسب نموده است.

این فیلم کوتاه پیش از این نیز به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در هفتادمین فستیوال فیلم لوکارنو حضور داشت و تاکنون در بیش از 80 جشنواره بین المللی به روی پرده رفته است.

فرنوش صمدی و علی عسگری سال جاری برای فعالیت مستمر و موفقشان در عرصه جهانی فیلم کوتاه به عضویت اکادمی اسکار درآمدند.

اکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار سه مسیر را برای احراز صلاحیت آثار برای حضور در شاخه بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی معرفی نموده است:

1. آموزشگاه هر ساله فهرستی از جشنواره های سینمایی را بروز و منتشر می نماید و فیلم های متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی بواسطه کسب عنوان در این جشنواره ها، اجازه یا بهتر بگوییم فرصت رقابت در این شاخه از جوایز اسکار را بدست خواهد آورد و فیلم کوتاه نگاه نیز به سبب کسب جایزه از یکی از این جشنواره ها (AFI) سال جاری فرصت رقابت در این شاخه را به دست آورده است.

2. فیلم های کوتاهی که در فاصله زمانی اول اکتبر 2017 تا 30 سپتامبر 2018 به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لس آنجلس اکران عمومی و تجاری همراه با بلیت فروشی داشته باشند نیز مجوز حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار را بدست می اورد، مشروط به این که در سالن های سینمای تایید گردیده آموزشگاه در بازه زمانی و مدت زمان معین گردیده به روی پرده رفته باشند.

3. همچنین فیلم هایی که در جوایز اسکار دانشجویی سال 2018 در بخش های انیمیشن، داستانی، آلترنتیو و فیلم خارجی موفق به کسب مدال طلا، نقره یا برنز گردیده باشند و برندگان بخش مستند اسکار دانشجویی دارای شرایط لازم برای حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار نخواهند بود.

مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره اسکار روز 24 فوریه (5 اسفند) در لس آنجلس برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 51

به "نگاه ایرانی واجد شرایط اسکار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه ایرانی واجد شرایط اسکار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید