نمایشگاه جانبی جشنواره صنایع دستی فجر تا 30 بهمن دایر است

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نمایشگاه جانبی جشنواره صنایع دستی فجر تا 30 بهمن دایر است.

نمایشگاه جانبی جشنواره صنایع دستی فجر تا 30 بهمن دایر است

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نمایشگاه آثار ارسالی برای ششمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر در بخش موزه دوران اسلامی در موزه ملی ایران از 18 بهمن شروع به کار کرد. در این نمایشگاه از میان 570 اثری که از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد، بیش از 300 اثر بعد از دو مرحله داوری انتخاب و در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی گفت: محور و موضوع اصلی ششمین جشنواره صنایع دستی فجر، آثار و محصولات کاربردی در زندگی روزمره مردم بود که در این نمایشگاه آثار متعددی با همین رویکرد وجود دارد؛ بعلاوه در بخشی از این نمایشگاه آثاری که نشان مهر اصالت ملی دارند به نمایش گذاشته شده است. اصولا مهر اصالت ملی بر پایه های طراحی کاربردی آثار شکل می گیرد.

محمودیان گفت: در این نمایشگاه نقش زنان و جوانان خلاق در کاربردی کردن محصولات رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی به وضوح بچشم می خورد. بعلاوه آثار هنرمندان شهرهای و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی به نمایش گذاشته شده که از مشخصات شاخص این نمایشگاه و تفاوت های شاخص این دوره با پنج دوره گذشته این رویداد است.

وی اضافه کرد: با توجه به فراهم شدن امکان ارسال آثار متعدد، این دوره با استقبال گسترده هنرمندان جوان از سراسر کشور روبرو شد و مورد توجه علاقمندان و بازدیدنمایندگان نهاده شد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی شرح داد: در روز اختتامیه برگزیدگان این دوره که با رای هیات داوران معرفی شدند، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تجلیل شدند.

محمودیان گفت: به رغم خاتمه یافتن جشنواره اما نمایشگاه جانبی جشنواره صنایع دستی فجر تمدید شد که با هماهنگی اجرا شده با موزه ملی ایران، نمایشگاه تا روز شنبه 30 بهمن دایر است و علاقمندان می توانند از ساعت 10 تا 16 از این نمایشگاه بازدید نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2049

به "نمایشگاه جانبی جشنواره صنایع دستی فجر تا 30 بهمن دایر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه جانبی جشنواره صنایع دستی فجر تا 30 بهمن دایر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید