موزه هنرهای معاصر اهواز یکی از موزه های دیدنی استان خوزستان است

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات بدست رسیده، موزه هنرهای معاصر اهواز یکی از موزه های دیدنی استان خوزستان است.

موزه هنرهای معاصر اهواز یکی از موزه های دیدنی استان خوزستان است

موزه هنرهای معاصر اهواز در 2 طبقه و با پنج گالری در سال 1388 افتتاح شد. گنجینه این موزه 70 اثر دارد که 60 اثر آن متعلق به هنرمندان استان خوزستان و 10 اثر متعلق به هنرمندان دیگر استان های کشور است. در این موزه همایش، کارگروه ها، دوره های آموزشی هنری مختلف و سمینارهای هنری برگزار میشد. در مواردی نیز گالری های آن به عنوان نمایشگاه انفرادی هنرمندان مختلف مورد استفاده قرار میگرفت. مهمترین آثار موزه هنرهای معاصر اهواز را آثاری تشکیل می دهند که از موزه هنرهای معاصر آبادان به اینجا آمدند؛ آثاری از هنرمندانی چون هانیبال الخاص، کوروش شیشه گران، محمد احصایی و...

این موزه شهریور 94 در قراردادی هفت ساله به بخش خصوصی واگذار شد که واگذاری آن واکنش و اعتراض بسیاری از هنرمندان را در پی داشت. در سالهای اخیر آسیب زیادی به ساختمان موزه هنرهای معاصر اهواز، فضای داخلی موزه و گنجینه موزه که در برگیرنده آثار ارزشمندی است، وارد شد. بخش هایی از ساختمان موزه دچار آتش سوزی شده و چندین بار مورد سرقت قرار گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2128

به "موزه هنرهای معاصر اهواز یکی از موزه های دیدنی استان خوزستان است" امتیاز دهید

1 کاربر به "موزه هنرهای معاصر اهواز یکی از موزه های دیدنی استان خوزستان است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هنرهای معاصر اهواز یکی از موزه های دیدنی استان خوزستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید