مناطق آزادی که سودی برای ساکنین ندارد ، از واگذاری کارخانه ای به بخش خصوصی تا صف های گاز سیستان

به گزارش مجله سرگرمی، استان های کشور در هفته که گذشت با اتفاقات متعددی روبه رو بوده است که در این گزارش مروری بر مهمترین اخبار هفته خواهیم داشت.

مناطق آزادی که سودی برای ساکنین ندارد ، از واگذاری کارخانه ای به بخش خصوصی تا صف های گاز سیستان

جهت دریافت خدمات اجرای گاردن روف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

گروه دانشگاه خبرنگاران، استان های کشور در هفته که گذشت با اتفاقات متعددی روبه رو بوده است که در این گزارش مروری بر مهمترین اخبار هفته خواهیم داشت.

اول هفته با آنالیز مناطق آزاد آغاز شد مناطقی که سودی برای مردم منطقه نداشته است. تبدیل شدن اروند به منطقه آزاد تجاری و ویژه مالی برخلاف اهدافی که از قبل تعریف شده بود.

منطقه آزاد اروند که در شمال غربی خلیج فارس و در محل تلاقی رودخانه اروند رود و کارون واقع شده، دارای دو مرز مشترک بین کشور های عراق و کویت است. داشتن ظرفیت هایی از قبیل: حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی باعث شده این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد و به مسیری تجاری تبدیل گردد.

چند سالی است که مردم، دانشجویان، دغدغه مندان و فعالان رسانه ای استان خوزستان در این خصوص خواهان شفاف سازی از مسئولان و مسببان اجرایی شدن طرح مذکور در اروند شده اند، اما متاسفانه هیچگاه هیچ مقام مسئولی جوابگوی آنان نبوده است. برای کسب اطلاع بیشتر از گزارش مناطق آزاد اروند اینجا کلیک کنید.

موضوعی دیگری در این هفته به آن پرداخته شده وعده محقق نشده استاندار استان مرکزی در خصوص هپکو بود. در تیرماه سال جاری سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مشترک استان مرکزی از برنامه ریزی انعقاد قرارداد خرید 40 دستگاه بیل مکانیکی از هپکو، با اعتبار بیش از 200 میلیارد ریال و از محل اعتبارات دهیاری های استان اطلاع داد.

آقازاده گفته بود که پیشنهاد خرید ماشین آلات شرکت هپکو توسط دهیاری در نشست معاونان عمرانی مطرح و مورد قبول معاون عمرانی وزیر کشور قرار گرفته است. کارگران هپکو می گویند که پیگیر این وعده استاندار بوده اند و حتی از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با ما تماس می گرفتند، اما از سوی استانداری جزییات قرارداد و پیش فاکتور ارائه نمی شد.

فوت زن افغان در آدینه بازار شهر برازجان خبری بود که دانشجویان نسبت غیر اصولی بودن این آدینه بازار اعتراض داشتند. یک سالی می گردد که آدینه بازار شهر برازجان به صورت غیراصولی جابجا شده و این مسئله، مسائل بسیاری برای مردم و ساکنان این شهر به وجود آورده تا جایی که یک نفر در جریان این جابجایی جان خود را از دست داد.

بیتشر بخوانید:

مدیریت فشل در برازجان، جان یک نفر را گرفت

این آدینه بازار از ابتدا در محدوده ای تعیین برپا می شد تا اینکه از سال گذشته، به دلایلی فروشندگان و دستفروشان آن، از محدوده تعیین خود برای فعالیت در این بازار خارج شدند و گره ای ترافیکی در این محدوده ایجاد کردند و به تبع صدای شهروندان و پلیس راهور و سایر نهاد های مربوطه در آمد تا اینکه با مصوبه شورای تامین شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار سابق قرار بر این شد که این آدینه بازار به ورودی غربی برازجان انتقال پیدا کند.

زمزمه های واگذاری کارخانه آرد دنای یاسوج به بخش خصوصی

زمزمه های واگذاری کارخانه آرد دنای یاسوج به بخش خصوصی موضوعی بود که فعالان دانشجویی استان این موضوع وارد شدند ماجرا از این قرار است که، کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز دنا یاسوج به دلیل سوء مدیریت نتوانسته دین خود را در قبال مردم استان ادا کند و اکنون زمزمه هایی به گوش می رسد که باید شاهد واگذاری کارخانه به بخش خصوصی باشیم.

متاسفانه این کارخانه به دلیل آلودگی های میکروبی، وجود شپشک و عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شده و سوء مدیریتی با عث شد تا 330 کارگر کارخانه آدر در سال 86 به حدود 40 کارگر در سال 98 برسد و کارگران هر روز شاهد فرسوگی و مستهلک شدن ماشین آلات آن بودند.

موضوع صف گاز در سیستان مدتی است مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است به طوری که صف گاز در سیستان قضیه روی زبان ها افتاده، اما انگار گوش مسئولی بدهکار مطالبه مردم سیستان و بلوچستان نیست. برای خواندن گزارش اینجا کلیک کنید.

دبیر قرارگاه احمدی روشن سیستان و بلوچستان از تداوم صف های گاز در این استان اطلاع داد و گفت: این دسته از کسانی که با ماشین به دنبال ماشین حمل کپسول گاز رفته اند، جزو ثروتمندان و به اصطلاح زرنگ ها هستند.

بلاتکلیفی تراورس به دلیل بدهی سهامدار

موضوع دیگری در این هفته به آن پرداخته شد بلاتکلیفی کارگران تراورس بود موج اعتراضات کارگری در روز های ابتدایی دی سال جاری به کارخانه تراورس کرج رسید. کارگران از اینکه دیگر فراوری در کارخانه رونق ندارد و در نتیجه حقوق و دستمزدشان به تعویق افتاده ابراز نارضایتی نموده و مقابل سردر این کارخانه تجمع کردند.

کارخانه تراروس در کار فراوری ابنیه و ریل راه آهن است و در سراسر کشور فعالیت می نماید و دفتر و دستک دارد. این کارخانه را دولت در لیست نهاد های مالی دولتی که باید به بخش خصوصی واگذار شوند، قرارداد و در سال 87 قیمت گذاری و در سال 88 واگذاری آن به بخش خصوصی انجام شد. در برگزاری مزایده های تراورس با آن همه اموال و دارایی های شرکت، با شائبه هایی انجام شد و ردپای مفسدان مالی بزرگی همچون مه آفرید امیرخسروی، سرپرست گروه مالی امیرمنصور آریا، در آن مشاهده می شد. اما حالا شرایط این کارخانه و سهامدار اصلی آن آنقدر ها هم روشن و شفاف نیست، از طرفی کسی هم پاسخ نمی دهد که این کارخانه اکنون متعلق به چه کسی است و سهم دولت از سهام آن چقدر است.

از موضوعات شهری که بگذاریم مسائل دانشگاه بر قوه خود باقی است در این راستا دانشجویان علوم پزشکی اصفهان به تاسیس مقطع کارشناسی اعتراض کردند، حدود 200 نفر از دانشجویان این دانشکده با تجمع مقابل دانشکده داروسازی اعتراض خود را خاطرنشان کردند. دانشجویان می گویند که منتفی شدن تأسیس کارشناسی داروسازی، به صورت رسمی به دانشکده ها ابلاغ نشده است و ممکن است در صورت اتمام اعتراضات، دوباره این موضوع به جریان بیفتد. باوجود اینکه حق دوست، معاون آموزشی وزارت علوم در روز های گذشته خاطرنشان کرد که ایجاد رشته کارشناسی داروسازی منتفی است، اما اعتراضات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه دارد. برای خواندن گزارش اینجا کلیک کنید.

دوچرخه دریایی در مرکز نوآوری و توسعه دریایی دانشگاه خلیج فارس طراحی و ساخته شد

با توجه به وجود مسائلی دانشجویان در زمینه های آموزشی و رفاهی با آن ها روبرو هستند اما همچنان به فعالیتهای پژوهشی خود می پردازند در این راستا، دوچرخه دریایی در مرکز نوآوری و توسعه دریایی دانشگاه خلیج فارس طراحی و ساخته شد دانشجویان فعال دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مرکز نوآوری و توسعه فناوری دریایی پیروز به ساخت دوچرخه دریایی شدند.

باغبان، دانشجوی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این باره می گوید: این دوچرخه به یاری اساتید و دانشجویان فعال در این مرکز طراحی شده و توسط موسسه شهید محلاتی به مرحله ساخت رسیده است. پس از اتمام پروژه، مرحله تست این دوچرخه در ساحل پردیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر انجام شد.

با وجود فراز و نشیب های که در دانشگاهها و استانها وجود دارد گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) با توجه به رسالت خود در مناطق محروم به خدمت رسانی مشغول بودند. گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) روایتگر دختران و بانوان دانشگاه یزد است که دغدغه های زنان روستا را در سر می پرورانند. دخترانی که در سودای رشد فرهنگی مادرانی هستند که فرزندانشان علم ریشه کن کردن فقر فرهنگی و اجتماعی را در روستا بالا خواهند برد.

گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) روایت گر دختران و بانوان دانشگاه یزد است که دغدغه زنانه های زنان روستا را در سر می پرورانند. دخترانی که در سودای رشد فرهنگی و اجتماعی مادرانی هستند که فرزندانشان علم ریشه کن کردن فقر فرهنگی و اجتماعی را در روستا بالا خواهند برد. صادقیان، مسئول این گروه جهادی است که برای درک بهتر موضوع با او به مصاحبه نشستیم. صادقیان می گوید: در تعطیلات بین دو ترم بهترین فرصت برای اردوی جهادی برای پیش آمد چرا که مدارس باز هستند و ما توانستیم فعالیت فرهنگی خود را در مدارس در قالب برنامه های مختلف به نمایش در بیاوریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 719

به "مناطق آزادی که سودی برای ساکنین ندارد ، از واگذاری کارخانه ای به بخش خصوصی تا صف های گاز سیستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطق آزادی که سودی برای ساکنین ندارد ، از واگذاری کارخانه ای به بخش خصوصی تا صف های گاز سیستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید