مرز خسروی دوباره باز می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر کشور گفت: مرز خسروی بر اساس توافقنامه میان ایران و عراق بازگشایی خواهد شد.

مرز خسروی دوباره باز می گردد

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، عصر امروز (شنبه - 26 مردادماه) در دیدار با یاسین الیاسری وزیر کشور عراق و امضای تفاهم نامه برای سهولت سفر زائران اربعین با اشاره به این موضوع که مرز خسروی بر اساس این توافقنامه بازگشایی خواهد شد، گفت: بر اساس این تفاهم نامه ویزا لغو شد، همچنین سطح خدمات و تسهیلات در حوزه های دیگر را برای زائران اربعین افزایش خواهیم داد.

وی با بیان این که براساس این تفاهم نامه امنیت مرزها تقویت خواهد شد، توضیح داد: همکاری میان وزارت کشور ایران و عراق رو به افزایش و بهبود است و در این چند سال شاهد همکاری های مناسبی در حوزه های امنیت مرزها، تبادلات مرزی و در ایام اربعین بودیم.

وزیر کشور با اظهار امیدواری برای همکاری بیشتر با دولت عراق گفت: رئیس جمهور در سفری که به بغداد داشتند پیگیر مسائل بسیاری همچون موضوع اربعین بودند و ما سال جاری شاهد هستیم که با لطف الهی مرز خسروی بازگشایی می گردد. همچنین ویزا لغو و سطح خدمات و تسهیلات در حوزه های دیگر افزایش می یابد.

وی اعلام کرد: در جلسه امروز و بر اساس تفاهم نامه همه موارد همچون روابط دو جانبه، روابط امنیتی، مرزی و پلیس دو کشور به امضا رسید که این تفاهم نامه گام بلندی برای افزایش همکاری، تقویت روابط و بهبود شرایط در داخل ایران و عراق، استانهای آنها و ما در استان های مرزی است.

رحمانی فضلی در سرانجام تاکید نمود: امیدواریم سال جاری اربعین باشکوه تر و موثری داشته باشیم و مردم مسلمان ایران و عراق بتوانند در جهت اعتلای فرهنگ حسینی و اربعینی فعالیت بیشتری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 284

به "مرز خسروی دوباره باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز خسروی دوباره باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید