مدیر مدرسه جلال آل احمد به زبان فرانسه منتشر شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انتشارات هارتمان- انتشارات هارتمان در فرانسه که در سال های اخیر آثار متعددی را از زبان و ادبیات فارسی به زبان فرانسه منتشر نموده، به تازگی رمان مدیر مدرسه نوشته جلال آل احمد را با ترجمه راضیه دزیری راهی بازار نشر این کشور نموده است.

مدیر مدرسه جلال آل احمد به زبان فرانسه منتشر شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

مدیر مدرسه نام یکی از رمان های جلال آل احمد، نویسنده معاصر ایرانی است که اولین بار در سال 1337 منتشر شده است.

مدیر مدرسه روایت آموزگاری است که از شغل کم مزد و پردردسر -و به زعم او- بی فایده معلمی به تنگ آمده و تصمیم می گیرد برای کسب اندکی آسودگی در زندگی حرفه ای خود مدیر یک دبستان گردد؛ بی آن که بداند با چه دردسرهای بیشتری در آینده روبه رو خواهد شد. او به یاری فراش مدرسه سعی می نماید تا اندکی از مسائل مدرسه و بعضی از دانش آموزان را رفع کند. دست آخر مدیر به دنبال دادخواستی به دادگاه فراخوانده می گردد؛ اما بازخواست نمی گردد و وقتی کوشش های خود را برای اصلاح شرایط موجود در مدرسه بی ثمر می بیند درخواست کناره گیری اش را روی همان برگ های دادگستری می نویسد.

جلال آل احمد، روشنفکر، نویسنده و مترجم و همسر سیمین دانشور بود که در اوایل دهه 40 به شهرت رسید. او تاثیر گسترده ای بر جریان روشنفکری دوران خود داشت و به جز نوشتن داستان به نگارش مقالات، پژوهش های مردم شناسی، سفرنامه ها و ترجمه های متعددی نیز پرداخت. دید و بازدید، از رنجی که می بریم.، سنگی بر گوری، سه تار، سرگذشت کندوها، نون والقلم، نفرین زمین و زن زیادی از جمله داستان های دیگر او هستند.

انتشارات هارتمان در معرفی آل احمد نوشته آل احمد نسبت به نابرابری های جامعه خود حساس بود. او در این رمان نیز به از دست رفتن استقلال مالی و سیاسی در ایران و نیز تقلید سطحی و ناآگاهانه از غرب اشاره هایی نموده که چند سال بعد این طرز تفکر در کتاب غربزدگی -که باعث شهرت او بیشتر شد- نمود پیدا می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1708

به "مدیر مدرسه جلال آل احمد به زبان فرانسه منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر مدرسه جلال آل احمد به زبان فرانسه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید