ماتیس: آمریکا از معترضان هنگ کنگی حمایت به عمل آورد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر دفاع پیشین آمریکا از دولت ترامپ خواسته است تا حمایت بیشتری از معترضان ضد دولتی در هنگ کنگ به عمل آورد. او استدلال کرد که ناآرامی کنونی در این دولت شهر یک مساله بین المللی است نه داخلی.

ماتیس: آمریکا از معترضان هنگ کنگی حمایت به عمل آورد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا دوشنبه در نیویورک گفت، گرچه دولت دونالد ترامپ باید به دلیل حساسیت اعتراضات هنگ کنگ با احتیاط عمل کند، اما آمریکا باید دست کم به لحاظ معنوی در کنار کسانی که برای آزادی های خودشان مبارزه می نمایند، بایستد.

ماتیس گفت: این معترضان برای حقوق بشر ایستادگی می نمایند و زمانی که مردم برای دستیابی به چنین مواردی به پا خیزند، فکر می کنم که ما باید در کنار آن ها باشیم، حتی اگر فقط به لحاظ معنوی باشد.

قانونگذاران آمریکایی از دو جناح و همچنین شخص ترامپ، علنا از واکنش دولت هنگ کنگ و حامیانش در پکن به این اعتراضات انتقاد کردند. کنگره آمریکا پاییز سال جاری لایحه جدیدی را آنالیز می نماید که اجازه تحریم مقام های چین و هنگ کنگ را که به نقض حقوق بشر متهم هستند، می دهد.

منتقدان به لایحه استرداد مظنونان که جرقه اعتراضات را زد، معتقدند این راستا به الگوی یک کشور، دو سیستم و همچنین آزادی های شخصی و سیاسی در هنگ کنگ لطمه می زند. جیمز ماتیس روز دوشنبه همچنین گفت، این لایحه تحت حمایت پکن در نقض با این توافق بود.

وزیر دفاع پیشین آمریکا همچنین تاکید نمود، این ناآرامی یک مساله داخلی نیست. روز یکشنبه ده ها هزار تن از معترضان به کنسولگری آمریکا در هنگ کنگ رفته و خواهان حمایت بیشتر دولت ترامپ شدند. معترضان با همراه داشتن پرچم های آمریکا و پلاکاردهایی همچنین از کنگره درخواست کردند تا قانون حقوق بشر و دموکراسی 2019 هنگ کنگ را تصویب کند.

با این حال، رئیس پیشین پنتاگون هشدار داد که آمریکا باید برای واکنش به این ناآرامی محتاط عمل کند. او شرح داد: ما باید محتاط باشیم. نمی خواهیم بگوییم که قصد داریم لشکر هشتاد و دوم هوابرد را برای این کار به هنگ کنگ بیاوریم. اما به لحاظ معنوی چطور؟ بله، معتقدم که ما باید در کنار آن ها بایستیم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 339

به "ماتیس: آمریکا از معترضان هنگ کنگی حمایت به عمل آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماتیس: آمریکا از معترضان هنگ کنگی حمایت به عمل آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید