لایروبی 40 کیلومتری کانال های آبیاری در جویبار

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر جهاد کشاورزی جویبار از لایروبی و ترمیم 40 کیلومتر از رودخانه های این شهرستان اطلاع داد.

لایروبی 40 کیلومتری کانال های آبیاری در جویبار

به گزارش خبرنگار از ،غلامرضا سعیدی مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه لایروبی و ترمیم رودخانه ها و زهکش ها از اواسط این ماه در این شهرستان شروع شده است، گفت: ظرفیت عملیات اجرایی به طول 70 کیلومتر است که تا به امروز حدود 40 کیلومتر درحال انجام بوده و پیش بینی می گردد تا اواخر تابستان به انتها برسد.

او با تاکید بر لزوم ارتقاء راندمان آبیاری به وسیله کشاورزان، اضافه نمود: با توجه به سیل سال های گذشته و تخریب بیشتر کانال های آبیاری و زهکش ها و برای جلوگیری از توزیع نامناسب آب، عملیات لایروبی و ترمیم انهار و زهکش ها در شهرستان جویبار شروع شد.

سعیدی گفت: مسائل دسترسی آب برای پایین دست، به هم خوردن ساختار انهار، تصرف حریم و کندی جریان آب در انهار از دیگر مسائلی بود که به لایروبی و ترمیم انهار و زهکش ها احتیاج داشت.

او اضافه نمود: اعتبار این طرح 900 میلیون ریال و از محل اعتبارات سیل (ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت) تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: هدف از اجرای این طرح، کسب حدبیشتر آمادگی در فصل آبیاری پیش رو و استحصال حجم بیشتر آب، جلوگیری از نشت و تبخیر آب، تسریع و تسهیل انتقال آب، بالا بردن راندمان آبیاری و جلوگیری از رشد علف هرز است که کاهش خسارت سیل به کشاورزان را به همراه دارد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1778

به "لایروبی 40 کیلومتری کانال های آبیاری در جویبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی 40 کیلومتری کانال های آبیاری در جویبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید