صرفه جویی 86 میلیون لیتری سوخت با بهره برداری از قطعه اول آزادراه تهران-شمال

به گزارش مجله سرگرمی، معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: آزادراه تهران-شمال بر اساس استاندارد های روز دنیا ساخته شده است و با افتتاح قطعه اول آزادراه، بیش از 86 میلیون لیتر بنزین در سال صرفه جویی می شود.

صرفه جویی 86 میلیون لیتری سوخت با بهره برداری از قطعه اول آزادراه تهران-شمال

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، منوچهر خواجه دلوئی درخصوص مزایای افتتاح قطعه اول آزادراه تهران - شمال گفت: با افتتاح این قطعه بیش از 86 میلیون لیتر بنزین در سال صرفه جویی می شود که بر اساس نرخ بنزین فعلی معادل 4 هزار و 300 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به برخی از مزایای قطعه اول آزادراه تهران -شمال شرح داد: کاهش 447 میلیون کیلومتری استهلاک مسافت عبوری، کاهش 37 میلیون تنی آلاینده ها و نقش ویژه در کاهش تصادفات، از جمله مزایای افتتاح قطعه اول این آزادراه است.

خواجه دلوئی به نقل قولی از پلیس راه کشور درباره ایمنی آزادراه تهران-شمال پرداخت و گفت: از زمانی که منطقه چهار آزادراه در سال 94 افتتاح شده است، حدود 5 میلیون و پانصد هزار خودرو از این منطقه عبور کرده اند و حتی یک نفر تلفات نداشته است و این موضوع موجب افتخار بنیاد مستضعفان است که در جهت حفظ جان هموطنان تلاش کند.

معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه زمان تردد به شمال کشور با افتتاح قطعه اول آزادراه تهران - شمال کاهش می یابد، گفت: در مواقع عادی این آزادراه موجب کاهش 1.5 ساعته تردد به شمال کشور می شود و در مواقع پیک (اوج) این مقدار به بیش از 3 ساعت افزایش می یابد

خواجه دلوئی با اشاره به افتتاح قطعه اول آزادراه در بهمن سال جاری افزود: تونل های آزادراه تهران - شمال علاوه بر تهویه های معمولی دارای تهویه هایی مخصوص مواقع آتش است که ایمنی آن ها را دوچندان می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 550

به "صرفه جویی 86 میلیون لیتری سوخت با بهره برداری از قطعه اول آزادراه تهران-شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفه جویی 86 میلیون لیتری سوخت با بهره برداری از قطعه اول آزادراه تهران-شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید