شهردار تهران: منطقه ها 18 و 19 ظرفیت شهرک سازی دارند

به گزارش مجله سرگرمی، شهردار تهران گفت: منطقه ها 18 و 19 اقتضای شهرک سازی دارد و می توان بنیان نو برای شهر گذاشت تا فاصله جنوب و شمال را کاهش داد؛ این مساله می تواند به تامین مسکن نیز یاری کند و درباره مسکن سازی با مجموعه های مختلف در حال همکاری هستیم.

شهردار تهران: منطقه ها 18 و 19 ظرفیت شهرک سازی دارند

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زاکانی شهردار تهران در ملاقات با پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان که عصر امروز- چهارشنبه 27 مهر 1401- در محل ساختمان شهرداری تهران برگزار گردید، با تاکید بر اینکه مسائل فی مابین شهرداری و بنیاد را اگر امروز نتوانیم حل کنیم دیگر به سختی حل می گردد، اظهار کرد: بنیاد ظرفیت بالایی دارد و می توانیم بسته های بزرگی را با هم کار کنیم؛ شهر تهران پرظرفیت است و براساس این ظرفیت احتیاج به کار دارد. به همین منظور انعقاد یک تفاهم نامه با بنیاد می تواند سرفصل نوی برای ما باز کند.

او با بیان اینکه ما نگاه به آینده داریم، اضافه نمود: ظرفیت های بنیاد در حوزه های مختلف کم نظیر است و امکان و ظرفیت تخصصی بالایی دارد و می تواند پروژه های بزرگی از شهر را پوشش دهد.

زاکانی با اشاره به اینکه سال گذشته 231 پروژه را آنالیز و چارچوب های مالی آن را تعیین کردیم، ادامه داد: بالغ بر 300 هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه ها است و در حال اجرا کار کارشناسی برای پروژه های دیگری با همین مقدار ارزش هستیم تا تبدیل به یک مقوله قابل مذاکره گردد؛ بعلاوه پروژه هایی به ارزش 300 هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل از جمله مترو داریم، چرا که برای رهایی از مشکل آلودگی هوا و ترافیک راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی نداریم.

شهردار تهران با بیان اینکه در کنار آن ایده ای را دنبال می کنیم که در آن شهرک های مقتضی در چارچوب احتیاج مردم که همه امکانات در آن شهرک ها وجود دارد و از استحکام و ایمنی و رفاه برخوردار است را به عنوان الگو ایجاد کنیم، اضافه نمود: منطقه ها 18 و 19 اقتضای شهرک سازی دارد و می توان بنیان نو برای شهر گذاشت تا فاصله جنوب و شمال را کاهش داد؛ این مساله می تواند به تامین مسکن نیز یاری کند و درباره مسکن سازی با مجموعه های مختلف در حال همکاری هستیم.

او با اشاره به اینکه تهران احتیاجمند نوسازی و بازسازی است، مطرح نمود: مثلا 4560 هکتار بافت فرسوده و 12 هزار بافت ناپایدار داریم که این بافت ها احتیاجمند ایده های بزرگی است که بتواند نوسازی و ایمنی شهر را سبب گردد؛ درباره این موضوعات امکان تکیه شهرداری به مجموعه بنیاد مستضعفان وجود دارد؛ ضمن اینکه شهر تهران از دردهای مزمنی رنج می برد؛ مثلا در اسلام آباد، ده ونک، فرحزاد، کن و شمیران، مردم مسائل زیادی دارند و باید در این منطقه ها شرایط را طوری طراحی کرد که مردم سود نمایند و ما به ازای آن افتخاری برای شهر خلق گردد. این خواسته نیز می تواند همکاری با بنیاد را شامل گردد؛ در کنار آن بنیاد فرصت های دیگری نیز دارد تا بتوانیم کارهای بزرگ و اساسی انجام دهیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1401 بروزرسانی: 28 مهر 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2159

به "شهردار تهران: منطقه ها 18 و 19 ظرفیت شهرک سازی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران: منطقه ها 18 و 19 ظرفیت شهرک سازی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید