شلیل با 7 خاصیت جادویی برای سلامتی

به گزارش مجله سرگرمی، به احتمال زیاد اصالت شلیل به کشور چین برمی شود. این میوه خوشمزه می تواند با فواید خارق العاده خود هرکسی را متعجب کند. حتی شما را!

شلیل با 7 خاصیت جادویی برای سلامتی

این میوه ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. اگر می خواهید با فواید این میوه تابستانی آشنا شوید، مطلب امروز خبرنگاران را از دست ندهید. در این مطلب تصمیم داریم شما را با خواص شلیل آشنا کنیم و ارزش غذایی آن را بگوییم. تا خاتمه مطلب ما را همراهی کنید.

به پیشگیری از سرطان یاری می نماید

شلیل سلول های سرطانی را تحریک به از بین بردن می نماید. جالب است بدانید، میوه هایی که رنگ آن ها قرمز پررنگ است، بیش ترین خواص ضدسرطانی را دارند. مصرف شلیل دو بار در هفته می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنانی که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند، کاهش دهد. بعلاوه مصرف این میوه با کاهش خطر ابتلا به تومور در ارتباط است.

به کاهش وزن یاری می نماید

کاهش وزن یکی از خواص شلیل به شمار می رود. ترکیبات طبیعی موجود در این میوه با التهاب و اضافه وزن مبارزه می نمایند. شلیل سرشار از فیبر است و می تواند در کاهش وزن اثرگذار باشد. فیبر آب را در روده ها به یک ترکیب ژله مانند تبدیل می نماید که این موضوع از جذب کلسترول و چربی ها در خون جلوگیری می نماید. این موضوع در کاهش وزن سالم و اصولی مفید است. مطلب آیا رب انار باعث چاقی می گردد؟ را از دست ندهید.

سطح فشار خون را تنظیم می نماید

یکی دیگر از خواص شلیل، تنظیم فشار خون است. دلیل این موضوع وجود پتاسیم در این میوه تابستانی است. رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش فشار خون بالا دارد. بسیاری از پزشکان سطح بالای فشار خون بیماران خود را با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی کنترل می نمایند. پتاسیم شلیل دیواره های رگ های خونی را شل می نماید.

سلامت سلول ها را افزایش می دهد

ویتامین A موجود در شلیل ارتباط بین سلول ها را بهبود می بخشد. این ویتامین به فراوری سلول های نو یاری می نماید.

در تقویت سلامت چشم ها مفید است

یکی دیگر از خواص شلیل، تقویت و محافظت از چشم ها است. شلیل غنی از لوتئین و زیگزانتین است که کاروتنوئیدهایی هستند که در شبکیه چشم یافت می شوند. این ترکیبات به وسیله خنثی کردن رادیکال های آزاد، از چشم ها محافظت می نمایند.

خواص ضددیابتی دارد

شلیل حاوی ترکیبات بیواکتیو است که به پیشگیری از دیابت مرتبط با اضافه وزن یاری می نماید. ترکیبات فنولیک شلیل خواص ضدسرطانی دارند. شاخص گلیسمی شلیل خام 43 است. منظور از شاخص گلیسمی این است که یک غذا تا چه حد می تواند سطح قند خون را افزایش دهد.

کربوهیدرات های موجود در شلیل سطح قندخون را به آرامی افزایش می دهند. ترکیبات فنولیک موجود در این میوه تابستانی نه تنها با دیابت مبارزه می نمایند، بلکه به وسیله کاهش اکسیداسیون کلسترول بد، از بیماری قلبی هم پیشگیری می نمایند.

سلامت پوست را بهبود می بخشد

شلیل منبع عالی ویتامین C محسوب می گردد. این میوه می تواند از آسیب تماشا پوست در اثر اشعه های فرابنفش خورشید جلوگیری کند. شلیل بعلاوه نقش مهمی در سنتز کلاژن دارد. کلاژن یک پروتئین ضروری برای حفظ یک پارچگی پوست به شمار می رود. این پروتئین بخش مهمی از بافت ارتباطی است که پوست، بافت ها، تاندون ها، رگ های خونی و رباط ها را به هم وصل می نماید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب این نوع پنیر عمر شما را طولانی می نماید

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2102

به "شلیل با 7 خاصیت جادویی برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلیل با 7 خاصیت جادویی برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید