شانگهای و مجموعه ای از جاذبه های دیدنی آن(قسمت اول)

به گزارش مجله سرگرمی، در سفر به چین و بازدید از شانگهای، پر جمعیت ترین شهر چین با حدود 20 میلیون نفر جمعیت، آمیزه ای از آثار تاریخی و معابد و محله های قدیمی که مانند یک نقاشی آبستره در کنار آسمان خراش های مدرن و امروزی، تالارهای بورس سهام و فلزات و مغازه های شیک برندهای گرانقیمت، در هم تنیده اند، خواهید دید. در کم ترین شهری از جهان می توان چنین ترکیب شلوغ اما دوست داشتنی را در کنار هم یافت.

شانگهای و مجموعه ای از جاذبه های دیدنی آن(قسمت اول)

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

هنگ ژو - دریاچه غربی

36 دریاچه در چین، دریاچه غربی نامیده شده اند، این یکی اولین دریاچه ای است که به این نام خوانده شده و دریاچه های دیگر بعدا غربی نامیده شدند.این دریاچه شباهت فراوانی به دریاچه کون مینگ در کاخ تابستانی پکن دارد و در اصل این دریاچه، مردابی در نزدیکی رودخانه کیان تنگ بوده و تا قرن 8 میلادی این دریاچه اصلا وجود نداشته است. در این زمان فرماندار هنگ ژو دستور ساخت آن را می دهد. با گذشت زمان دریاچه گسترش پیدا کرد؛ باغ ها و پاگوداهایی (پاگوداها ساختمان هایی با سبک معماری سنتی چینی هستند) در اطراف آن طراحی و ساخته شد، و گذرگاه ها و جزیره هایی از لجن های لایروبی شده، به وجود آمدند. در ساحل شمالی دریاچه غربی از گذرگاه بای، بزرگترین جزیره این دریاچه، جزیره گوش هان قرار گرفته است. در این ضلع دریاچه چند جای دیدنی برای بازدیدنمایندگان وجود دارد؛ بعنوان مثال موزه استانی ژجیانگ که بازدیدنمایندگان را با تاریخ این منطقه آشنا می نماید؛

هنگ ژو - جنوب دریاچه غربی

تپه های جنوب دریاچه غربی از مکان های دست نخورده هنگ ژو است. در ابتدای راستا به سمت جنوب دریاچه، شما با بوته های چای روبه رو می شوید که موزه چای چین را در خود جا داده است. در جنوب غربی دریاچه غربی پلی بر روی رودخانه کیان تنگ قرار گرفته است که در نزدیکی آن پاگودای شش هارمونی جای گرفته است. این پاگودا در سال 960 میلادی ساخته شده و شش رمز بودایی را در درون خود دارد. همچنین از پاگودای شش هارمونی به عنوان فانوس دریایی استفاده می شد و بر این باور بودند که این پاگودا دارای قدرت سحر آمیزی است که می تواند جلوی جزر و مد رودخانه کیان تنگ را بگیرد.

سوژو - باغ ها

باغ های این منطقه بسیار کوچک بوده اند. در اصل این باغ ها طراحی شدند تا به رسیدن به اهداف آرمانی مکتب تائو یاری نمایند. بهترین زمان برای بازدید از این مکان صبح ها یا ظهر ها (زمان ناهار) است. باغ خدای نت ها، کوچکترین این باغ هاست که متعلق به قرن 12 میلادی است. این باغ دارای معماری ای است که در آن به خوبی از فضاها استفاده شده و دارای تالارهای استراحت، کلاه فرنگی های زیبا و مقدار زیادی هم پیاده رو است و در زمینی در روبه روی دیوارهای سفید قرار گرفته. در مقابل باغ خدای نت ها، باغ 5 هکتاری رئیس فروتن قرار گرفته است. زمان ساخت این باغ به قرن 16 میلادی باز می گردد

تنگ لی - باغ توی سی

در شرق شهر قدیمی، باغ توی سی قرار گرفته است که از باغ های قرن نوزدهمی است. درون این باغ، حوض گردی پر از ماهی های طلایی، کلاه فرنگی ها و دیوارنماهایی وجود دارد که همراه با موسیقی سنتی چینی به این باغ زیبایی دوچندانی داده اند.

شهر قدیمی - بازار و باغ های یویوان

باغ های یویوان با آلاچیق ها، استخرهای درخشان پر از ماهی کولی، عمارت های کلاه فرنگی، درخت های کاج و سرو روییده بر روی صخره های مصنوعی و گل های یاسش یکی از بهترین نقاط دیدنی شانگهای است. روزانه حدود 1000نفر از این مکان دیدن می نمایند، پیشنهاد می کنیم اگر می توانید برای امنیت بیشتر و راحتی خودتان، صبح زود از باغ های یویوان دیدن کنید. بازاری در نزدیکی این باغ ها وجود دارد که بسیار قدیمی است، ولی اگر تحمل داد و فریاد فروشندگان را دارید، این بازار جای خوبی برای گشت و گذار است.

ژوجیاجیو - کلیسای کاتولیکی ژوجیاجیو

زیباترین کلیسای این منطقه است. در سال 1863 میلادی ساخته شده و محوطه داخلی آن با مجسمه ای از حضرت یوسف که مسیح را در آغوش گرفته، آراسته شده. می توانید این جا از تورهای آبی بهره ببرید و با قایق بیشتر نقاط شهر که شامل پل فانگ شنگ نیز می گردد را بگردید. (این پل در سال 1571 ساخته شد و بی داجی را به دنگ جینگ وصل کرد).

دیدنی های منطقه تنگ لی

دیدنی های این منطقه بسیار زیباتر از منطقه سوژو است، شهر آب راه مانند تنگ لی، یکی از عجیب ترین گردشگاه های این منطقه است. از رفتن به تنگ لی در آخر هفته ها خودداری کنید، خیلی شلوغ است و اگر در تابستان به این منطقه می روید، بهتر است از گردش در تیر و مرداد صرف نظر کنید زیرا گرمای این منطقه طاقت فرسا و سوزان است. شهر قدیمی یکی از بهترین گردش گاه ها در طول این ِراستا پرپیچ وخم کندرو است؛ نشانه های راهنمای دو زبانه در راستا و نقشه های قابل فراهم در داخل دفتر فروش بلیت راهنماهای خوبی برای توریست ها هستند، ولی با وجود این ها احتمال گم شدن شما خیلی خیلی بالا است!

پودونگ - آکواریوم اقیانوسی شانگهای

آبزیانی از آب های رودخانه یانگ تسه تا آب های آزاد استرالیا، آمریکای جنوبی و اکوسیستم اقیانوس اطلس شمالی و تپه های مرجانی در این آکواریوم بزرگ زندگی می نمایند. تونل زیرآبی 155 متری آن نمایی خیره نماینده از این آکواریوم را به شما نشان می دهد.

تنگ لی - پاگودای مروارید

در شمال تنگ لی، پاگودای مروارید قرار گرفته است که در ابتدا از آن به عنوان اداره سلسله مینگ استفاده می شد. این پاگودا دارای تالار اجدادی، باغ و حتی صحنه اپرا است.

باند - موزه باند

تصاویری از مناظر تاریخی این منطقه در موزه به نمایش گذاشته شده است. این موزه کوچک بیشتر به عکس اختصاص دارد.

باند - گشت رودخانه ای هوانگ پو

این رودخانه مناظر زیبایی از باند را به شما نشان می دهد. بیشتر قایق ها از اسکله جنوبی انتهای باند حرکت می نمایند.

باند - گالری هنر شانگهای

این موزه هنر معاصر شانگهای اعم از عکسهای هنری یا مربوط به معماری شانگهای، نقاشی، مجسمه های برنزی و یا سنگی- را به نمایش گذاشته است.

باند - موزه تاریخ طبیعی شانگهای

در این موزه اشیایی که توسط انجمن آسیایی پادشاهی انگلستان جمع آوری شده، به نمایش گذاشته شده. این اشیا طیف متنوعی را از ظروف چینی گرفته تا هنر خطاطی را در بر می گیرند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 330

به "شانگهای و مجموعه ای از جاذبه های دیدنی آن(قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانگهای و مجموعه ای از جاذبه های دیدنی آن(قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید