ستاری: فروش شرکت های دانش بنیان به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به اصفهان ابراز امیدواری کرد که رشد سریع حوزه فناوری در کشور به همین شکل ادامه داشته باشد.

ستاری: فروش شرکت های دانش بنیان به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بخش پایانی سفر خود به اصفهان به شهرک علمی و تحقیقاتی این شهر رفت. ستاری در جمع فناوران این شهرک گفت: هربار که در سفر به اصفهان از شهرک علمی و تحقیقاتی بازدید می کنم با تیم های خلاق و دانش بنیان جدیدی آشنا می شوم که جوانان با انگیزه ای در آن مشغول فعالیت هستند و اقدامات فناورانه خوبی را رقم می زنند. پس بلوغ و بالندگی این شهرک را مشاهده می کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: هر یک از شرکت های فناور مستقر در این شهرک محصولات پیشرفته و مورد نیاز کشور را در مدت زمانی کم تولید می کنند. به نام مثال شرکت بهیار صنعت سپاهان در 6 ماه گذشته چندین محصول دارای فناوری پیشرفته مانند دستگاه سی تی اسکن یا شتابدهنده های خطی را بومی کردند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه امیدوارم رشد سریع حوزه فناوری در کشور به همین شکل ادامه یابد و هر روز خبرهای خوشی از این حوزه به گوشمان برسد، اضافه کرد: در سطح کشوری هم اتفاقات خوبی در حال انجام است. تعداد شرکت های دانش بنیان و خلاق افزایش خوبی را تجربه کرده است. همچنین در حال حاضر فروش شرکت ها از 200 هزار میلیارد تومان فراتر رفته که از این رقم یک میلیارد دلار مربوط به صادرات آنها است. این موضوع خود نوید اتفاقات خوبی را برای کشور می دهد. سهم اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص ملی در حال افزایش است و هر سال رشد بیش از 50 درصدی را شاهد هستیم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در سفر به اصفهان از چند شرکت مستقر در شهرک صنعتی جی بازدید و طرح توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان را افتتاح کرد.

بازدید از مرکز نوآوری تخصصی علوم شناختی و افتتاح مرکز اسنواتک در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان و بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دیگر برنامه های این سفر بود.

همچنین طرح توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان هم با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد این طرح. اعتبار 35 میلیارد ریال در 600 متر مربع زیربنا شامل 6 آزمایشگاه جامع و دفاتر کارشناسان و ریاست در مدت 6 ماه ایجاد و امروز بهره برداری از آن آغاز شد.

در طرح توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان از دستگاه های پیشرفته ای مانند ایکس پی اس (طیف سنجی نوری اشعه ایکس) و نرم افزارهای ارایه خدمات و خرید تجهیزات آزمایشگاهی بهره گرفته می شود

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1761

به "ستاری: فروش شرکت های دانش بنیان به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "ستاری: فروش شرکت های دانش بنیان به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: فروش شرکت های دانش بنیان به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید