ساختمان رایشتاگ برلین؛قلب حکومت آلمان، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، ساختمان رایشتاگ که همان ساختمان مجلس فدرال آلمان نیز می باشد در برلین واقع شده است، این ساختمان یکی از معروف ترین مکان های توریستی در تمام آلمان است. رایشتاگ در انتهای قسمت شمالی خیابان Ebertstrasse و چشمه جنوبی رود اسپریی واقع شده است. پارک تیرگارتن (Tiergarten) نیز دقیقاً در غرب ساختمان و دروازه معروف براندنبروگ نیز در جنوب آن واقع است.

ساختمان رایشتاگ برلین؛قلب حکومت آلمان، عکس

احداث، تاریخ و جنگ

این ساختمان نئو رنسانسی توسط پائول والوون طراحی و ساخت آن نیز در سال 1894 به انتها رسید و بین سال های 1849-1933 محل اداره حکومت آلمان بود. در تاریخ 27 فوریه 1933 بود که تنها یک ماه پس از صدراعظمی هیتلر این ساختمان آتش گرفت و اولین زبانه های آتش جنگ افروخته شد. رایشتاگ در جنگ جهانی دوم نیز آسیب های دیگری را به دلیل بمباران متفقین متحمل شد و بی توجهی به آن در سال های پس از جنگ نیز باعث شد میزان این آسیب ها بسیار زیاد گردد.

تا سال 1970 بازسازی جزیی در ساختمان انجام شد و از آن به عنوان موزه تاریخ آلمان استفاده شد؛ اما تعمیرات و بازسازی های اصلی و بیشتر از طریق مهندس و معمار انگلیسی نورمن فاستر انجام شد. پس از اتحاد آلمان غربی و شرقی در سال 1990 بود که گنبد شیشه ای ساختمان که زمانی نماد و سمبل آن نیز بود بار دیگر ساخته شد و اینبار با افزودن یک پلکان مارپیچی به آن منظره ای بسیار خاص را برای تماشا کردن شهر نیز فراهم می کرد. پس از تکمیل شدن این ساختمان بود که این مکان به یکی از مهم ترین قسمت های توریستی آلمان بدل شد و سالانه هزاران نفر از آن بازدید می نمایند.

بازسازی کامل رایشتاگ

در سال 1995 تمام ساختمان با بیش از یک میلیون متر مربع پلاستیک مات پوشانده شد تا نماکاری و هکاکی های آن توسط کریستو و ژان کلاد به انتها برسد. در مدتی که این ساختمان پوشانده شده بود بیش از 5 میلیون نفر از آن بازدید کردند که همین مسئله آن را به یکی از سخت ترین و مهم ترین پروزه های کریستو و ژان کلاد تبدیل می نماید.

در 4 اکتبر 1990 مجلس آلمان از دولت فدرال که به تازگی به یکدیگر ملحق شده بودند تقاضا کرد مرکز اصلی حکومت را از شهر بن به برلین منتقل کند که پس از موافقت در نهایت رایشتاگ تبدیل به مکان اصلی مجلس فدرال آلمان شد. باوجود اینکه استفاده از رایشتاگ به عنوان مرکز حکومت آلمان انتقاداتی را در برداشت در نهایت این کار در 7 سپتامبر 1997 اجرا شد.

در قرن 21 اما رایشتاگ به نمادی برای آلمان در استفاده از انرژی های تجدید پذیر تبدیل شد، گنبد بسیار جالب این ساختمان به شکلی طراحی شده است که تمام محیط ساختمان را روشن کند و حجم بسیار زیاد نور وارد شده از این گنبد باعث افزایش انرژی و گرمای ساختمان نیز می گردد. همچنین ژنراتورهای سوختی ساختمان بیشتر انرژی مورد احتیاج را تامین می نمایند. در سال 2008 مجلس فدرال در تصمیمی تلاشی برای رساندن استفاده از انرژی های تجدید پذیر در این ساختمان را به صددرصد شروع کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1345

به "ساختمان رایشتاگ برلین؛قلب حکومت آلمان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان رایشتاگ برلین؛قلب حکومت آلمان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید