زنجبیل مفید برای دیابتی ها

به گزارش مجله سرگرمی، سلامت خبرنگاران : بعضی از فواید زنجبیل را در این مطلب بخوانید.

زنجبیل مفید برای دیابتی ها

زنجبیل سرشار از فایده است. بسیاری از بیماری های مهم مانند قند خون و ناراحتی های قلبی را می توان با مصرف زنجبیل تا حد زیادی درمان کرد.

به گزارش خبرنگاران، زنجبیل یک ادویه بسیار محبوب است که به طور گسترده در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد و به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

زنجبیل عطر و طعم کاملاً بی نظیری دارد و ماده ای است که در بسیاری از غذا های خوش طعم مورد استفاده قرار می گیرد، اما استفاده از آن فقط در مصارف غذایی محدود نشده است.

زنجبیل از دیرباز به عنوان درمانی برای بیماری های مختلف به تنهایی یا همراه با سایر گیاهان و ادویه ها مورد استفاده قرار گرفته است. بعضی از مطالعات نشان داده اند که زنجبیل دارای خواص دارویی مثبت است.

زنجبیل مفید برای خانم ها

زنجبیل حاوی ماده جینجرال با خاصیت دارویی موثر برای برطرف حالت تهوع، کاهش دهنده درد عضلانی، دارای اثر ضدالتهابی برای درد آرتروز، کاهش دهنده قند خون، یاری کننده بیماری های قلبی، مناسب برای درمان سو هاضمه مزمن، کاهش دهنده درد قاعدگی، کاهش دهنده سطح قاعدگی، جلوگیری کننده از سرطان، بهبود دهنده عملکرد مغز است و برای جلوگیری از آلزایمر و درمان عفونت موثر است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) زنجبیل را برای داشتن رژیم غذایی بی خطر می داند، اما استفاده از آن به عنوان دارو یا مکمل را تضمین یا تنظیم نمی نماید.

زنجبیل ویتامین های بدن را تامین می نماید؟

با این حال زنجبیل منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است، اما ویتامین ها، مواد معدنی و کالری زیادی را تأمین نمی نماید.

پیش از افزودن زنجبیل بیشتر به رژیم غذایی یا مصرف مکمل زنجبیل، با پزشک مشورت کنید. یک مکمل زنجبیل یا مصرف زیاد آن ممکن است با دیگر دارو ها تداخل باشد یا عوارض سلامتی دیگری ایجاد کند.

منبع: رکنا
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1880

به "زنجبیل مفید برای دیابتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجبیل مفید برای دیابتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید